Spårvagn i San Francisco. Svenska flaggan och havet syns i bakgrunden.
Foto: Sv K San Francisco

Svenska kyrkan i USA

Svenska kyrkan finns i Florida, Los Angeles, New York, i San Francisco och Los Altos. Vi finns också i Seattle och Washington DC. Varmt välkommen till Svenska kyrkan när du befinner dig i USA!

Svenska Kyrkan i New York

Till Svenska kyrkan i New York är du alltid välkommen.

Svenska kyrkan i Florida

Vi är en ambulerande kyrka med gudstjänst och annan verksamhet på flera ställen i Florida. Välkommen till Svenska kyrkan i Florida!

Välkommen till Svenska kyrkan i Washington DC! Welcome to the Swedish Lutheran Church of Washington, DC!

Vi firar svensk söndagsmässa med minipredikan för barnen en gång i månaden. Vi har ibland bibelstudier och annan verksamhet. Välkommen att titta in på vår webbsida!

Svenska Kyrkan San Francisco

Svenska kyrkan San Francisco

Svenska kyrkan i San Francisco håller till i Norska Sjömanskyrkans lokaler, med ett fantastiskt läge mellan Fisherman’s Wharf och Lombard Street. Kom gärna in och hälsa på och titta runt på vår hemsida för mer information. Vi firar gudstjänst även i Los Altos och någon gång per år även i Seattle.

Svenska kyrkan Los Angeles

Svenska kyrkan Los Angeles är en mötesplats för alla svenskar i södra Kalifornien. Tillsammans firar vi gudstjänst, samlas till alla de fina svenska traditionerna, och ses för en pratstund och en kopp kaffe. Välkommen till din kyrka, vi finns här för dig.