Närbild på en rostig järnring på en kaj.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Talousapua ja –neuvontaa

Ahdistaako taloudellinen tilanteesi sinua? Tarvitsetko akuuttia apua tai tukea? Kirkon diakoniatyöntekijät ovat valmiina etsimään ratkaisuja kanssasi.

Etsitään ratkaisuja yhdessä

Anna meille meidän jokapäiväinen leipämme.

Oletko joutunut taloudellisiin vaikeuksiin? Silloin hyvä olla ensin yhteydessä kunnan sosiaalitoimistoon tai velkaneuvojaan. Voit olla myös yhteydessä seurakuntaan ja varata ajan kotiseurakuntasi diakonilta. Hänen kanssaan voit keskustella tilanteestasi luottamuksellisesti ja saada apua löytämään asiantuntevaa apua. Diakoni voi avustaa sinua esimerkiksi lomakkeiden täyttämisessä ja yhteydenpidossa velkojiin ja sosiaalitoimeen.

Kaikissa seurakunnissa ei ole suomenkielisiä diakoneja. Jos toivot apua juuri suomeksi, kerro toiveestasi seurakuntaasi. Joskus asioita voidaan ratkoa myös tulkin välityksellä.

Närbild på ett smultron i gräset.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon