Två personer tänder ljus i Uppsala domkyrka.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Apua ja tukea

Yritämme hallita elämää ja tehdä hyviä valintoja. Silti joudumme kohtaamaan vaikeuksia ja haasteita. Käänny seurakuntasi puoleen, kun tarvitset tukea ja apua.

Kolme graafista kuvaa caatista, puhelimesta ja nettikirjeestä.

Palveleva puhelin

I Sverigefinska telefonjouren kan du prata finska, chatta eller skriva ett digitalt brev. Ruotsin kirkon keskusteluapu ja kriisipuhelin. Voit soittaa, lähettää nettikirjeen tai chattailla päivystäjän kanssa luottamuksellisesti.

En svart tross har lagts runt en pollare vid kajkanten.

Perhe - ja parisuhdeneuvontaa

Elätkö kuluttavassa ihmissuhteessa? Ota yhteyttä kirkon perheneuvontaan. Keskustelu voi auttaa jättämään huonot toimintamallit. Tilalle voi löytyä jotain uutta ja hyvää.

Sairaalakirkko

Oma tai läheisen sairaus pysäyttää. Kirkon työntekijät ovat lähelläsi myös sairaalassa, valmiina tukemaan ja auttamaan sinua ja läheisiäsi.

Närbild på en rostig järnring på en kaj.

Talousapua ja –neuvontaa

Ahdistaako taloudellinen tilanteesi sinua? Tarvitsetko akuuttia apua tai tukea? Kirkon diakoniatyöntekijät ovat valmiina etsimään ratkaisuja kanssasi.