Ett barn ritar med kritor på ett papper.
Foto: Trygve Finkelsen

Ha kyrka hemma med barnen

Om inte barnen kan gå till kyrkans barngrupper, kommer kyrkan hem till dig!

Besök en kyrka – nästan på riktigt

I de yngre barnens egen app, Kyrkan, kan barnen gå in i en nästan riktig kyrka. De kan spela på orgeln, hälla vatten i dopfunten och måla ett kyrkfönster. Det behövs inte någon internetuppkoppling för att använda appen. Den är gratis och finns där appar laddas ner.

Läs Bibeln tillsammans

Barnens bästa bibel rymmer 43 bibeltexter, 300 illustrationer av Marcus-Gunnar Petterson, och flera av våra mest älskade böner och psalmer.

Omgärdade av djuren i stallet, smeker Josef försiktigt Jesus, som vilar i Marias famn (teckning).
Foto: Marcus-Gunnar Pettersson

Både bilder och texter är gjorda för svenska förhållanden. Många andra barnbiblar är annars översättningar från engelska. Detta är den första barnbibeln på svenska som givits ut på 25 år.

Boken förmedlar Bibelns berättelser och berättar om vad Bibeln är. Det gör det lättare att förstå texterna i sitt sammanhang. Författare är biskopen i Karlstads stift, Sören Dalevi. Karlstad stift berättar mer om Barnens bästa bibel på sin webbplats

Se på film

Välj bland fyra korta filmer och en längre att titta på och prata om. De vänder sig till de yngre barnen – men ger säkert kunskap även till många stora barn och till vuxna.

Berättelsen om den första julen

Följ med Josef och Maria som reser till Betlehem. Filmen skildrar julevangeliet och besöket av de tre visa männen.

Pyssla eller sjung!

På nätet kan vi resa fort och enkelt! Så följ med på pyssel- eller sångstunder i några av Svenska kyrkans olika församlingar.

Ledarna Sofia och Hannah sitter och kör sin sångstund med mikrofoner och kamera

Sång och Lek på Youtube

Hannah och Sofia bjuder in till sångstunder för vuxen och barn

Sångstund med Karolina och Jakob Hellman

Sjung med eller bara lyssna. Här finns sånger för alla åldrar.