Foto: Daniel Lönnbäck

Poddar

Vill du lyssna på en podcast med spännande gäster, med HBTQ-frågor eller med en kort andakt? Svenska kyrkan har flera poddar med olika ämnen och områden. På den här sidan hittar du de som är från nationell nivå.

Behåll hatten på

Behåll hatten på är podden för dig som funderar kring teologi, normer och hbtq.

Att lyfta på hatten och gå vidare vid ett svårt bibelord är en klassisk luthersk tanke. Denna podd vill med detta som utgångspunkt försöka hitta befrielsen också i det som skaver och det som är svårt.

Tillsammans med inbjudna gäster behåller Erik Gyll & Frida Ohlsson Sandahl hatten på för att samtala om skavet. Deras övertygelse är att det ibland är nödvändigt att stanna i skavet för att senare kunna lyfta på hatten, befrias och gå vidare.

Alla avsnitt av Behåll hatten på

Kaffe med hopp

Kaffe med hopp fokuserar på äkta samtal om hopp i dåtid, nutid och framtid. Samtalet utgår från gästens situation och vad hen vill prata om, men har ofta även ett globalt fokus. Peder Jarnvall (kyrkoherde i Harplinge-Steninge pastorat, Halland) håller i samtalen med profilerade gäster och tar en kaffe med hopp där deltagarna får tala till punkt.

Alla avsnitt av Kaffe med hopp

Se människan

En podcast från Svenska kyrkans scen Se Människan på Bokmässan i Göteborg. Författare och kulturpersonligheter samtalar med medarbetare från Svenska kyrkan.

Alla avsnitt av Se människan.

Teologi i tiden

Teologi i tiden är en podd från Svenska kyrkans enhet för forskning och analys om olika samtidsteologiska frågor.

Alla avsnitt av teologi i tiden

Prata till punkt med tidigare ärkebiskopen

I Prata till punkt med ärkebiskopen samtalade ärkebiskop emerita Antje Jackelén om existentiella frågor, kristen tro, och det goda samhället med en gäst. Varje samtal är ungefär en timme.

Alla avsnitt av Prata till punkt