Det rinner vatten ur en kran som pumpas av en man.

Ruotsin kirkon kansainvälinen työ

Act Ruotsin kirkon työn tavoite on auttaa akuutin hädän keskelle joutuneita lähimmäisiä maailmalla sekä tukea vaikeissa oloissa elävien lasten ja aikuisten mahdollisuutta turvalliseen ja vapaaseen elämään.

Akuuttia ja pitkäkestoista apua

Osallistumalla kirkon kansainväliseen työhön voit olla mukana auttamassa sotien, nälänhädän ja luonnonkatastrofien keskellä eläviä lähimmäisiä.

Akuutin katastrofiavun ohella Act Ruotsin kirkko on mukana monissa kehityshankkeissa, joiden tavoitteena on auttaa ihmisiä itse luomaan paremmat edellytykset hyvälle arjelle.

Miten juuri sinä voit auttaa?

Act Svenska kyrkans logotyp mot vit bakgrund.
Logotyp för Act Svenska kyrkan Foto: Act Svenska kyrkan

Autamisen tapoja on monia. Tässä esimerkkejä:

*Tue kansainvälisen työn keräyksiä.

*Ryhdy kuukausilahjoittajaksi

*Tee lahjoitus kätevästi tekstiviestillä.

*Osallistu kotiseurakuntasi kansainvälisen työn tiimiin toimintaan.

Act-allianssi

Act-allianssi muodostaa yhden maailman suurimmista avustusorganisaatioista.

Sillä on toimintaa 125 maassa. Act:issa on mukana 150 kirkkoa tai kirkon avustusorganisaatiota. Act-allianssilla on keskeinen rooli kirkollisten järjestöjen humanitaarisen avun koordinoinnissa.