Fullt med människor inne i Botkyrka kyrka, vända bort mot kameran som är riktad mot altaret. I höger hörn står det "Tro, hopp och kärlek", med ett regnbågshjärta

Botkyrka församling

I Botkyrka församling gestaltas, med hopp och tillit, Guds nåd för hela skapelsen. Välkommen precis som du är.

Påsk i Botkyrka församling - vilken uppståndelse!

Program och information om påskens gudstjänster och verksamhet.

Earth Hour-föreställning

I sammarbete med Subtopia, Ljusets kyrka lördag 23 mars 20.30-21.30. Fritt inträde.

Interaktiva kyrkan i fastetid

Under fastan kan du på egen hand fundera på påskens mysterium i Tullinge kyrka. Öppet 14 februari-29 mars.

Ny podd om fastan

Anton och Rikard har letat sig upp på orgelläktaren i Tullinge kyrka för ett samtal om fastan i den nyproducerade Fastepodden från 2024.

Tre tomma träkors på en grässluttning.

Musik vid Jesu grav

Musik på Långfredagen i fredag 29 mars 18.30 i Tullinge kyrka. Fri entré.

Tre mindre stenar i olika gröna nyanser ligger ovanpå en större med texten Hemlighetspärlorna.

Frälsarkransvandring

Frälsarkransvandring på Botkyrka kyrkogård, söndag 24 mars 14.00-16.00. Ingen anmälan behövs.

Emmausvandring till Lida 1/4

Annandag påsk, måndag 1 april, vandrar vi, från Tumba kyrka och Tullinge kyrka, till Lida för att fira mässa. Ingen anmälan behövs.

Boka dop eller vigsel

Nu finns många lediga dop- och vigseltider under 2023 och 2024 tillgängliga för bokning. Här kan du boka en tid!

Dop, konfirmation, bröllop, begravning

Dop, konfirmation, vigsel och begravning. I kyrkan finns det rum för alla livets stora händelser, från livets början till slut. Här kan du boka tid för dop eller vigsel och läsa mer om kyrkans olika förättningar.

Barnfamilj leker och spelar musik i en kyrka

Verksamhet för alla

Gudstjänster, körer, samtalsgrupper, öppen förskola, bibelsamtal och annan gemenskap. Här finns något för alla - oavsett ålder och bakgrund.

Musik och körer

Gillar du att sjunga? Det finns en kör för dig!

Kontakta oss

Välkommen att ta kontakt med oss. telefonnummer och e-postadress till vår expedition och kyrkogårdsförvaltning. Du hittar även kontaktuppgifter till våra medarbetare här.

Någon att prata med

Det kan finnas många skäl till att vilja prata med en diakon eller präst. Samtalen sker under tystnadsplikt och kan handla om många olika saker.

Nyhetsbrev från Botkyrka församling

Vill du få information om vad som händer i Botkyrka församling? Prenumerera på våra digitala nyhetsbrev.

Siluetten av några personer som sitter runt ett bord. På bordet står en soppkastrull och några skålar.

Samtal och stöd - diakoni

Vi erbjuder enskilda samtal med diakon, samtalsgrupper för dig som sörjer en anhörig, terapiverksamhet och hjälp för dig som lever i någon form av utsatthet.

Kyrkor och kyrkogårdar

I Botkyrka församling finns sex kyrkor, församlingshem, två kyrkogårdar och en begravningsplats.

Urngravar med gravstenar på en grön gräsmatta. I bakgrunden syns en blå himmel och träd med gula löv.

Kyrkogårdsförvaltning

Kyrkogårdsförvaltningen i Botkyrka hjälper dig med alla frågor om gravrätt, skötselavtal med mera.

Sankt Botvids pilgrimsled

Sankt Botvids pilgrimsled sträcker sig mellan Salems kyrka och Botkyrka kyrka. Vandringsleden är ca 8 km lång.

Information om kommande gudstjänster och aktuell verksamhet i församlingen.