Loggan för podden Botkyrkas unga mot en suddig bakgrund, där en mikrofon och datorskärm syns.

Botkyrkas unga podcast

Samhällsfrågor och religion. Ungdomar från Svenska kyrkan i Botkyrka diskuterar och berättar utifrån sina egna liv och erfarenheter. Lyssna på podcastserien här.

I Botkyrka möts människor från hela världen, med olika kulturer, religioner och ursprung. Hur är det att växa upp i denna miljö och stämmer medierapporteringen om norra Botkyrka verkligen? Podcasten Botkyrkas unga är inspelad av församlingens ungdomar i norra distriktet. Syftet är att lyfta och fånga upp deras tankar kring olika samtalsämnen.

I denna podd är det ungdomarna som pratar och diskuterar utifrån sina tankar och funderingar. Varje avsnitt har ett grundtema, som kretsar kring samhällsfrågor, livserfarenheter och kristen tro.

Prenumerera på podden

Lyssna på alla avsnitt