Illustration av en färgglatt träd, fullt av barn. Nedanför trädet står det "Botkyrkabarn".

Botkyrkabarn - vår lokala insamling

Hjälp utsatta barnfamiljer här i Botkyrka - skänk en gåva till Botkyrka församlings insamling Botkyrkabarn, som hjälpt familjer sedan 2019.

Botkyrkabarn är vår lokala insamlingskampanj. Vi samlar in pengar för att hjälpa utsatta barnfamiljer här i Botkyrka. Du kan stödja insamlingen genom att skänka en gåva. I samband med vissa konserter och verksamhet (främst under advent och jul) samlar vi in pengar till Botkyrkabarn.

Stöd insamlingen - Swisha en gåva

QR-kod för swish. Skanna koden för att skänka en gåva till Botkyrkabarn.

Det enklaste sättet att ge ett bidrag till Botkyrkabarn är att swisha valfritt belopp till 123 677 66 37. Skriv Botkyrkabarn som meddelande.

Skänk via plusgiro

Du som inte vill eller kan swisha får gärna sätta in pengar via Plusgiro 100194-0. Då är det viktigt att du märker betalningen med Botkyrkabarn.

Ge bort ett gåvobevis

Vill du skänka pengar till Botkyrkabarn som en present? Swisha valfritt belopp (eller skänk visa plusgiro) och skriv sedan ut gåvobeviset för Botkyrkabarn, som du kan ge bort i present.

Startade 2018

Botkyrkabarn startades som en julinsamling 2018. Från första advent och fram till trettondagshelgen samlade vi in pengar, som sedan delas sedan ut till utsatta barnfamiljer i Botkyrka. Församlingens diakoner som har kontakt med familjer, ansvarar för att pengarna blir utdelade till de som behöver ekonomiskt stöd. De första pengarna delades ut i januari 2019 och vi har kunnat ge bidrag till många lokala familjer under åren.

Insamlingen har återvänt varje år under advent och jul. 2018 skänktes drygt 50 000 kronor och 2019 över 65 000 kronor. Under 2020 samlades nästan 43 000 kronor in och 2021 skänktes 35 000 kronor till Botkyrkabarn. Under advent och jul 2022 skänktes ca 58 000 kronor, men totalt under 2022 fick vi in hela 218 000 kronor till Botkyrkabarn!

Det går bra att skänka pengar till insamlingen under hela året, stödet delas ut löpande till familjer i utsatthet.