Foto: Ann-Christine Blixth

Om Botkyrka församling

Botkyrka är en historiskt gammal kristen plats. Här har det funnits kristna så länge kristendomen funnits i Sverige.

Kyrkor och kyrkogårdar

I Botkyrka församling finns sex kyrkor, församlingshem, två kyrkogårdar och en begravningsplats.

Beslutande organ

Kyrkofullmäktige, kyrkoråd, verksamhetsråd och öppet forum.

Lediga tjänster i Botkyrka församling

Vill du jobba hos oss? Här hittar du våra lediga tjänster.

Dokument

Här finns verksamhetsberättelser och församlingsinstruktion för Botkyrka församling

Botkyrka församlingblad

Här kan du läsa Botkyrka församlingsblad - både det senaste numret och äldre tidningar.

Ett litet barn håller två vuxna i handen på promenaden.

Bli medlem i Svenska kyrkan

Som medlem hjälper du oss att ha kostnadsfria konserter, grupper för barn, ungdomar och vuxna, gudstjänster, samtal och stöd till människor i sorg eller i behov av hjälp och mycket mer i Botkyrka och hela Sverige.

Kontakta oss

Välkommen att ta kontakt med oss. telefonnummer och e-postadress till vår expedition och kyrkogårdsförvaltning. Du hittar även kontaktuppgifter till våra medarbetare här.

Prenumerera på nyhetsbrev via e-post

Vill du ha information om kommande gudstjänster, konserter och annan verksamhet i Botkyrka församling? Börja prenumerera på våra nyhetsbrev, helt kostnadsfritt. Då får du e-post med aktuell information om vad som händer i våra kyrkor.