Dop, konfirmation, bröllop, begravning

I kyrkan finns det rum för alla livets stora händelser, från födseln till livets slut. I Botkyrka församling finns flera populära kyrkor vid dop, vigsel och begravning. Vi har även många olika grupper för dig som vill bli konfirmand.

En liten pojke hjälper till att hälla vatten i dopfunten. Bakom pojken håller någon en bebis i dopklänning i famnen.

Dop i Botkyrka församling

Dopet är en högtid förknippad med stor glädje. Det går lika bra att döpas som barn eller vuxen. Dopgudstjänsten är kostnadsfri!

En mor står med sitt lilla barn i famnen i kyrkan. Barnet tittat glatt mot sin far som håller i dess hand.

Boka dop i Botkyrka församling

Är det dags att boka ett dop? Du kan se alla lediga tider och boka tid för dop direkt i webbläsaren. Dopet har ingen åldersgräns, det går att bli döpt oavsett ålder.

Bröllop och vigsel

Går ni i giftastankar? Boka ert bröllop i någon av våra kyrkor. Är ni redan gifta kan ni istället boka en kyrklig välsignelse.

Boka vigsel i Botkyrka församling

Här kan ni se lediga vigseltider och boka tid för bröllop. Det går självklart även bra att kontakta församlingsexpeditionen för att boka vigsel.

Konfirmander utomhus

Konfirmation i Botkyrka församling

Har du frågor om livet, om tro eller om dig själv? Ta chansen att konfirmera dig, så kan du få svar på livets funderingar.

En begravningsgudstjänst är en möjlighet att hedra och ta farväl av en anhörig.

Kyrkor och kyrkogårdar

I Botkyrka församling finns sex kyrkor, församlingshem, två kyrkogårdar och en begravningsplats.