En kvinna sitter på en klippa och tittar på solnedgången.
Foto: Torsten Bundsen /Ikon

Vila, växa, vandra

Information om pilgrimsvandringar, stilla dagar, samtalsgrupper och annan verksamhet för dig som söker efter något större. För dig som vill vila, växa eller vandra.

Tre mindre stenar i olika gröna nyanser ligger ovanpå en större med texten Hemlighetspärlorna.

Frälsarkransvandring

Frälsarkransvandring på Botkyrka kyrkogård, söndag 24 mars 14.00-16.00. Ingen anmälan behövs.

Emmausvandring till Lida 1/4

Annandag påsk, måndag 1 april, vandrar vi, från Tumba kyrka och Tullinge kyrka, till Lida för att fira mässa. Ingen anmälan behövs.

Livssamtal

Efter kyrkkaffet delar vi tankar om det som är angeläget i våra liv, både stort och smått. I Tullinge kyrka.

En grupp människor vandrar på led genom skogen.

Pilgrimsvandringar i Botkyrka församling

Varje år anordnar vi flera pilgrimsvandringar. Vissa av dem på Sankt Botvids pilgrimsled, men även på andra platser i och utanför Botkyrka.

Sankt Botvids pilgrimsled

Sankt Botvids pilgrimsled sträcker sig mellan Salems kyrka och Botkyrka kyrka. Vandringsleden är ca 8 km lång.