Foto: Magnus Aronson/Ikon

Boka vigsel i Botkyrka församling

Här kan ni se lediga vigseltider och boka tid för bröllop. Det går självklart även bra att kontakta församlingsexpeditionen för att boka vigsel.

Boka bröllop online

Nu kan ni se lediga vigseltider och även boka in er vigsel direkt i webbläsaren. Ni ser alla lediga tider i våra kyrkor och kan välja den tid och kyrka som ni önskar. Klicka på knappen nedan för att boka en vigseltid:

Ring och boka bröllop

Självklart kan ni även boka tid för bröllop genom att kontakta vår församlingsexpedition, antingen på telefon 08-530 222 00 eller botkyrka.forsamling@svenskakyrkan.se.

Tänk på att vara ute i god tid, så att det finns en ledig tid den dag ni vill gifta er eller ha en välsignelsegudstjänst.

Planera tillsammans med prästen

Vi skickar en bekräftelse av bokad tid. Ni kommer även få information om vem av prästerna som ska viga eller välsigna er. Prästen kommer sedan att kontakta er för ett planeringssamtal. Tillsammans går ni igenom hur gudstjänsten går till och kommer till exempel överens om vilka texter som ska läsas och vilka psalmer som ska sjungas.

Ni får tillfälle att ställa frågor som du kanske funderar över. Ni kan även rådfråga tjänstgörande musiker angående musikval.

Glöm inte att beställa en hindersprövning

Vid vigsel är det viktigt att ni har med er blanketten "Hindersprövning" till vigselgudstjänsten. Den kan beställas från Skatteverkets webbsida eller på telefon 08-694 16 00. Efter vigseln undertecknar prästen intyget och skickar detta till folkbokföringen för registrering. OBS! Tänk på att hindersprövningen endast är giltig i fyra månader.

Kontakta Botkyrka församlingsexpedition

Har du frågor om dop, vigsel, begravningar, medlemskap med mera? Ta då kontakt med vår församlingsexpedition.

E-post: botkyrka.forsamling@svenskakyrkan.se

GDPR: Vigsel

När ni bokar vigsel godkänner ni att vi hanterar era personuppgifter.