Körer i Tullinge

I Tullinge finns körgrupper för både barn och vuxna.

Körer för de minsta på Tullinge gård

Babyrytmik

Måndagar 12.30-13.30 (Tegnérpaviljongen)
För barn 0-1,5 år med en vuxen. Gruppen har begränsat antal platser och kräver föranmälan. Frågor och anmälan till Ylva Bjernerup via e-post

Sångprickarna

Torsdagar 16.00-16.30 (Tullinge kyrka)
För barn i åldern 3-4 år tillsammans med en vuxen. Vi sjunger, leker och rör oss till musik. Frågor och anmälan till Ylva Bjernerup via e-post.

Tonprickarna

Torsdagar 17.00-17.45 (Tullinge kyrka)
Körlek för barn i ålder 5-6 år, utan föräldrar. På ett lekfullt sätt sjunger vi gamla och nya barnsånger. Vi sjunger i gudstjänsten 1-2 gånger per termin. Frågor och anmälan till Ylva Bjernerup via e-post.

Barnkörer på Tullinge gård

Barnkören

Torsdagar 16.45-17.30 (Tegnérpaviljongen)
En kör för 7-9-åringar. Vi tränar våra röster och på att samarbeta i grupp. Kören sjunger på gudstjänster och konserter. Frågor och anmälan till Göran Eriksson via e-post.

Körer för äldre barn på Tullinge gård

Diskantkören

Torsdagar 15.45-16.30 (Tegnérpaviljongen)
För barn i åldern 10-12 år. I den här kören introduceras enkla stämmor och notläsning. Vi sjunger på gudstjänster och konserter. Frågor och anmälan till Göran Eriksson via e-post.

Ungdomskör på Tullinge gård

UngTon

Torsdagar 18.00-19.00 (Tegnérpaviljongen)
Från 13 år och uppåt. Vi sjunger en blandad repertoar. Stämsång men också möjlighet att få sjunga solo. Konserter, gudstjänster och kördagar. Frågor och anmälan till Göran Eriksson via e-post.

Körer för vuxna i Tullinge kyrka

Tullinge Kammarkör

Måndagar 10.30-12.00
En blandad kör med blandad repertoar som medverkar vid gudstjänster och konserter. Provsjungning krävs. För mer info och anmälan, kontakta Göran Eriksson.

Damkören

Måndagar 19.30-21.00
Vi sjunger en blandad repertoar och medverkar i gudstjänster, konserter och kördagar. Det finns dessutom möjlighet att arbeta med individuell coaching. Viss egen förberedelse inför körövningarna krävs. Sångprov. För mer info och anmälan, kontakta Camilla Helander.