Foto: Ann-Christine Blixth

Ängskyrkan

Ängskyrkan är belägen i Storvreten och inrymmer förutom kyrkorummet även lokaler för barn- och ungdomsverksamhet, samlingssal och kontor. Ängskyrkans verksamhet präglas av ett stort engagemang hos frivilliga i gudstjänstmedverkan, ledaruppgifter och praktiskt arbete.

Fakta om Ängskyrkan

Adress Storvretsvägen 41, Tumba

Kyrkan rymmer 150/240 personer (stängd/öppen vikvägg)

Bokningar av dop, vigsel och begravning görs till expeditionen 08-530 222 00

Närmaste busshållpats (Toppvägen) ligger cirka 50 meter från kyrkan och trafikeras av flera SL-busslinjer.

Närmaste pendeltågsstation (Tumba) ligger cirka 1,5 km från kyrkan.

Prenumerera på nyhetsbrev via e-post

Vill du ha information om kommande gudstjänster, konserter och annan verksamhet i Botkyrka församling? Börja prenumerera på våra nyhetsbrev, helt kostnadsfritt. Då får du e-post med aktuell information om vad som händer i våra kyrkor.

Ängskyrkans altartavla

Ängskyrkans historia

Ängskyrkans rötter finns i korsningen Falkvägen, Broängsvägen, Vattravägen.

Delaktighet i Ängskyrkan

Verksamheten i Ängskyrkan bedrivs till stora delar genom att vanliga människor är delaktiga i planeringen och genomförandet av olika verksamheter.