Körer i Tumba kyrka

I Tumba kyrka finns körgrupper för både barn och vuxna.

Kör för mindre barn i Tumba kyrka

MAXIKÖREN

Torsdagar 16.30-17.15
För barn i åk 1-3. Vi sjunger roliga sånger, ofta med rörelser, tränar rytm, melodi och do-re-mi och får vana att uppträda. Sjunger i gudstjänsten en gång per månad (söndag kl 17). Frågor och anmälan till Karolina Bråkenhielm via e-post.

Maxikören är en del i Musikakademin för barn och unga i Tumba kyrka, läs gärna mer om musikakademin här.

Kör för äldre barn i Tumba kyrka

Musikfritids

Torsdagar 15.30-18.00
För barn och ungdomar i årskurs 4-9. Eftermiddagar med körsång i Megakören, mellis, prova på orgel, Music Mind Games och tid för läxläsning.

Megakören

Torsdagar 17.15-18.00
För barn i årskurs 4-9. Den här kören har kommit längre och sjunger mer och mer i stämmor. Vi varvar med rytmövning, notläsning etc. Vi har scenvana och medverkar en gång per månad i gudstjänsten (söndag kl 17). Frågor och anmälan till Karolina Bråkenhielm via e-post.

Musikfritids och Megakören är en del i Musikakademin för barn och unga i Tumba kyrka, läs gärna mer om musikakademin här.

Körer för vuxna i Tumba kyrka

Botkyrka Kammarkör

Måndagar 18.30-22.00
Kammarkören är knuten till Tumba kyrka, där den regelbundet sjunger vid gudstjänster och konserter, ofta tillsammans med inhyrda musiker och solister. Klassisk körrepertoar, men även nyskrivet och genreöverskridande. Körresor och internat förekommer och konserter på andra platser. Körvana och notläsningsförmåga krävs, samt antagningsprov. Löpande antagning. Mer info och anmälan till Karolina Bråkenhielm via e-post.

Tumba Koralkör

Torsdagar 19.00-20.45
Tumba Koralkör sjunger 3-stämmig, kyrklig musik i olika musikstilar, sjunger i gudstjänster och konserter i Tumba kyrka. Öppen körgemenskap för vuxna i alla åldrar. För mer info och anmälan, kontakta Fredrik Roste, 08-530 222 84.