Chatta med Jourhavande präst

Akut samtals- och krisstöd. En del av Svenska kyrkans själavård. Är du ledsen, rädd, orolig eller känner dig ensam? Genom vår chatt når du Jourhavande präst alla kvällar kl. 20.00–24.00.

Så här chattar du med Jourhavande präst

1. Starta chatten. Om det är många som vill chatta samtidigt kan du hamna i kö. Då meddelas ungefär hur lång väntetiden är.

2. Avsluta chatten och stäng ned det aktuella fönstret. Om du inte stänger ner chatten själv avslutas den automatiskt efter cirka 5 minuter.

Chatten är en trygg kanal

Säkerheten i chatten är lika bra som när du ringer. Du får vara anonym och det är bara du och prästen som chattar med varandra. Ingenting sparas. Innehållet i chatten krypteras och försvinner när chatten stängs ner eller chattiden gått ut.

Om du sitter på en offentlig dator som andra kan använda bör du stänga chattfönstret när du är färdig så att ingen kan se vad som skrivits.

Du kan vara trygg.

Lämna synpunkt på tjänsten Jourhavande präst

Har du varit i kontakt med en präst via telefon, chatt eller digitalt brev och har synpunkter på tjänsten? Då kan du lämna dina synpunkter via Jourhavande prästs anonyma kontaktformulär.