Prästen Ingemar sitter i en eka inne i Botkyrka kyrka. Han håller i ett metspö och har precis fångat en fisk.
Foto: Arne Hyckenberg

Skolkyrkan

Vi bjuder in församlingens grundskoleklasser till föreställningar och samtal om sankt Botvid, kyrkorna, våra traditioner och högtider.

Konceptet Skolkyrkan finns i alla våra distrikt, med lite olika inriktning.

Jul- och påskspel

Inför jul och påsk bjuder vi in klasser i årskurs 0-5 till jul- och påskspel. Detta erbjuder vi i alla våra distrikt.

Botvidsspel

I Botkyrka kyrka och Tullinge kyrka bjuder vi även in till föreställningar om Botvid, där eleverna genom sång och pjäs får lära sig mer om Botvids liv, död och helgonförklaring. Detta är en viktig historia för Botkyrka kommun, Botkyrka kyrka och Botkyrka församling.

Andra samlingar för skolklasser

Vi erbjuder även andra samlingar. Kyrkvisningar, samtal om livet och döden, adventssamlingar och krisstöd är bara några exempel. Vi kan även ordna anpassade samlingar för elever med särskilda behov.

Har du frågor eller vill du boka ett klassbesök? Hör av dig till någon av våra kontaktpersoner.