Svenska kyrkan i Kind

består av sju församlingar; Kindaholm, Mjöbäck-Holsljunga, Svenljungabygden, Sexdrega, Länghem, Tranemo och Dalstorp. Varmt välkommen.

En yngling doppar en oblat i den framsträckta bägaren.

Gudstjänst

Varmt välkommen att fira gudstjänst i någon av våra kyrkor och kapell. Vår strävan är att gudstjänstlivet i församlingarna skall präglas av närhet och enkelhet. För att alla skall känna sig välkomna försöker vi att utveckla en bredd där olika gudstjänster kan möta våra olika behov.

Senaste

Lediga tjänster

i Kinds pastorat

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva
Några personer och en kvinnlig präst sitter på stolar i en ring i en kyrka.

Stöd i sorgen

Det finns ett liv efter döden – också för dig som blir kvar. I kyrkan kan du dela sorgen med någon som lyssnar och förstår.

Livets skeden Svenska kyrkan i Kind

Dop, konfirmation, bröllop och begravning

Svenska kyrkan i Kind finns med genom livets alla skeden.

En yngling doppar en oblat i den framsträckta bägaren.

Gudstjänst

Begravningsverksamhet i Kinds pastorat

Begravningsverksamheten

Svenska kyrkan i Kind ansvarar för drift och skötsel av alla kyrko- och griftegårdar och begravningskapell i Kinds pastorat.

bänk för samtal och stöd i Kind

Samtal och stöd

I olika livsskeden och situationer kan vi alla känna behovet av att ha någon att samtala med.

Bli medlem

Du är välkommen att bli en del av Svenska kyrkan och vår gemenskap oavsett vem du är.

Appar

Här kan du läsa om några av Svenska kyrkans appar. Kyrkguiden som hjälper dig hitta kyrkor och evenemang, Kyrkan – en interaktiv app för barn i förskoleåldern och utlandskyrkans app.

En gåva för världen

Som månadsgivare tar du ställning för alla människors rätt till ett värdigt liv.

Bli månadsgivare

Nu har Svenska kyrkan i Kind fått fler hjärtstartare.

Det betyder att invånare och andra som vistas i Svenljunga och Tranemo kommuner kan få tillgång till hjälp snabbare än förut.

Livsviktigt

En tidnings-hälsning från Kinds pastorat och våra församlingar. Utkommer 4 gånger / år.

Kvinna sitter på huk och pratar med en liten flicka. De befinner sig på en marknad.

Act Svenska kyrkans blogg

Vi lever alla under samma himmel. Vi har samma rättigheter men verkligheten ser olika ut Läs berättelser och hör röster från Act Svenska kyrkans arbete runt om i världen.

Första hjälpen vid sorg

Ingen människa ska behöva vara ensam i sin sorg. Därför har vi samlat tankar och konkreta tips som gör det lite lättare för oss som medmänniskor att finnas där för någon som sörjer.