Foto: Kinds pastorat

Prästkragens förskola

Välkommen till Månstads fristående förskola

Prästkragen ligger på landsbygden bredvid kyrkan i Månstad. Vår utegård ligger i en fantastisk miljö med utsikt över åkrar ängar och skog, vi har en egen utegård och även en lekplats ett stenkast därifrån.

Foto: Kinds pastorat

Prästkragen är en förskola 1-5 år och fritids 6-12 år. Här arbetar för närvarande fyra pedagoger och vår husmor och en vaktmästare. Barnen delas in i mindre grupper och förskolan/fritids eftersträvar hög personaltäthet. All mat tillagas på förskolan. För att gynna närmiljön handlas så mycket som går lokalt.

Vår verksamhet vilar på en kristen grundsyn då Svenska kyrkan är vår huvudman. Den kristna profilen innebär att vi vill ge barnen en inblick i den kristna tron. Alla inslag av konfessionell karaktär är frivilliga att delta i.

Ansökan till Prästkragens förskola

Här kan du fylla i ansökan om plats på förskolan Prästkragen. Använd webbformuläret eller ladda ner blanketten och skicka in.

Prästkragens öppettider

Öppettiderna här är 06:00-18:00 (utifrån behov)

Vi har två kompetensutvecklingsdagar per termin då vi stänger förskolan/fritids.

Vi har också semesterstängt fyra veckor på sommaren.

Kontakta Prästkragen

Prästkragens förskola och fritids

Brunntorpsvägen

Månstad församlingshem

514 53  Månstad

annakarin.ostling@svenskakyrkan.se

Telefonnummer: 0325-61 20 96

Rektor Annakarin Östling  0325-61 21 29

Information om personuppgifter i Kinds pastorat - GDPR

Svenska kyrkan har hanterat personuppgifter på ett ansvarsfullt sätt i flera hundra år och det kommer vi fortsätta att göra. Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.