Knivsta pastorat

I våra församlingar kan du finna glädje, ro, gemenskap och stöd genom gudstjänster, körer, barngrupper och mycket mer. I Alsike driver vi också multihuset S:ta Maria med förskola, skola, gruppboende och lägenheter.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Fira gudstjänst

I Knivsta pastorat firar vi gudstjänst varje söndag i de flesta av våra kyrkor. Välkommen att delta!

En prydnadsängel står bredvid ett dopljus.

Kyrkan genom livet

Det finns en tid för allt som sker under himlen. Genom alla tider har kyrkan funnits för människor i olika faser av livet. Här kan du boka eller läsa mer om bl a dop, vigsel, konfirmation och begravning.

Verksamhet och gemenskap

Välkommen till verksamhet, grupper och arrangemang för alla åldrar i Knivsta pastorat!

Allt du behöver veta om konfirmationsläsning läsåret 2023/2024!

Öppet vardagsrum

Söker du ett ställe där du bara kan vara utan krav och dessutom lära dig något nytt? Välkommen till öppet vardagsrum!

Meditationer i Knivsta pastorat

Måndagar kl 19 i Sta Birgittakyrkan. Ingen föranmälan eller förkunskap behövs.

Promenad till hälsa

St:a Birgittakyrkan och Gredelbykyrkan.

Bibelsamtal i Fridhem

Vi träffas tisdagar jämna veckor i Fridhem, Lagga, läser Bibeln tillsammans och samtalar.

Endagsretreater i Sta Birgittakyrkan

Välkommen till två lördagar i stillhet, tystnad, bön och kreativitet.