Kyrkorum med högt i tak.

Välkommen till Lagga församling

Välkommen till Lagga och Lagga församling! Här möts vi - unga och gamla - till gudstjänst, bibelsamtal och samling av olika slag! Vår gamla vackra kyrka är rikt dekorerad - här finns till exempel en av de kanske allra äldsta avbildningarna av en nyckelharpa! Lagga kyrka ligger mitt emot Lagga skola.

Lagga församling firar som regel gudstjänst varje söndag och helgdag kl. 10.00. Ungefär en gång i månaden firar vi i stället aftonmässa kl 18.

Gudstjänstlivet bygger på en stor lekmannamedverkan med kyrkvärdar, gudstjänstvärdar, textläsare och förbedjare.

Högmässa firas varannan söndag och däremellan gudstjänst eller aftonmässa.

Körsång och musik utgör en viktigt del i församlingens gudstjänstliv.

Lagga kyrka rymmer 120 personer. Läs mer om byggnaden här.

Syförening i Lagga

Välkommen att läsa mer om Laggas egen syförening

Bibelsamtal i Fridhem

Vi träffas tisdagar jämna veckor i Fridhem, Lagga, läser Bibeln tillsammans och samtalar.

Inför söndagen så har du möjlighet att dela med dig av dina böneämnen och tända ett digitalt ljus på Svenska kyrkans Bönewebb: