Solnedgång över havet
Foto: Tim Huhtala

Välkommen till Sinnesrogudstjänst!

Gud, ge mig sinnesro, att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

Vi firar Sinnesrogudstjänst klockan 18:00 i S:ta Birgittakyrkan i Knivsta den andra söndagen i månaden, året om.

Till Sinnesrogudstjänsten kommer vi med livet som det är just nu, i glädje och sorg, gemenskap och ensamhet, styrka och utsatthet.
Varje gång får vi höra ett vittnesbörd, där någon delar med sig av sina erfarenheter av, att med Guds kraft, blivit befriad från missbruk av olika slag.
Vi får också, varje gång, lyssna till evangeliets glädjebudskap, möjlighet till att be på olika sätt, med eller utan ord, och lyssna till musik. Efter gudstjänsten kan den som vill dela stunds gemenskap vid fikaborden.

Sinnesrogudstjänsterna startade 1992 i Bromma och har sedan spridits över hela landet. Den utgör ett möte mellan kyrkan och tolvstegsrörelsen.
Alla är välkomna till Sinnesrogudstjänsterna oavsett om du varit med tidigare eller deltar för första gången, vare sig du har erfarenhet av missbruk eller relationsproblem eller inte.

Varmt välkommen!

Kontakt: