Till innehållet Till undermeny

Boo församling

Vår vision är att leda människor till en gemenskap med Gud, genom Jesus Kristus, som får kärleken och omsorgen att växa på livets alla områden!

Hösten i Boo församling

Samtalsgrupp med juridisk rådgivning

Under hösten finns möjlighet att få juridisk rådgivning i Boo församling.

Diakonal mottagning

Nu öppnar vi en diakonal mottagning i Kyrkans hus. Mottagningen är öppen torsdagar med drop in-tid kl. 14.00-16.00.

Stödhelg för familjer i sorg

När det inträffar ett dödsfall i familjen blir ingenting sig likt. Då kan det vara en hjälp att träffa andra som varit med om något liknande, som vet vad det handlar om. Helgen 31/1-2/2 2025 spenderar vi tillsammans på Marielunds stiftsgård på Ekerö

Högmässa med dopfest

Den 13 oktober är du som är nydöpt speciellt välkommen på en högmässa för hela familjen och hämta din dopängel i Boo Kyrka.

Köp lokalproducerad honung

från Wermdö Skeppslags Biodlareförening och stöd akut diakoni! Säljstart 14 september under Öppet hus i Kyrkans hus!

Alphakurs hos Boo församling

Alphakursen är en plats där människor kan dela tankar och utforska meningen med livet. Detta är en kurs för dig som vill upptäcka vad kristen tro handlar om. Introduktionskväll onsdag 9/10 kl 18.30-20.30 i Kyrkans hus, Orminge c

Nacka Vatten renoverar Huvudavloppet kring Boo kyrka

Detta medför att en av infartsvägarna till kyrkogården och kyrkan kommer stängas av för trafik. Mer info finns här.

Ordningsföreskrifter för Boo Minneslund

Förtydligande

Ideell i Boo församling

Vill du dela med dig av din tid och ditt engagemang i något som gör skillnad för dina medmänniskor och som också blir meningsfullt för dig?

Kontakta oss

Ring eller mejla oss för att boka dop, vigsel och begravning. Här hittar du telefonnummer, öppettider samt adresser till kyrkan, Kyrkans hus och kapellen.

Samtal & stöd

Oavsett livssituation så finns vi till för dig som behöver någon att tala med.

Barn och familj

Vi har verksamheter och aktiviteter för hela familjen! Klicka här för att läsa mer!

Bli medlem

Tack vare dig kan vi finnas där människor finns. Varje medlem är viktig för oss, varje krona räknas. Inte medlem ännu? Anmäl dig här!

Läs mer om dopet och boka en doptid här!

Vid dopet firar vi en människa - barn eller vuxen - som ny medlem i församlingen och den kristna gemenskapen.

Våra kyrkor och lokaler

Du hittar information om våra andra lokaler här

Gudstjänster

Varje vecka firar vi flera gudstjänster i Boo församling. Välkommen att vara med i gemenskapen!

Mötesplatser

Boo församlings Kyrkans hus sjuder av verksamhet veckans alla dagar. Här finns något för alla.