Kyrkans hus, Omringe centrum

Kyrkans hus

I Kyrkans hus i Orminge centrum ryms en mångfald aktiviteter för barn och vuxna i alla åldrar. Det händer något veckans alla dagar.

Här hittar du Café Brunnen där du kan fika för en billig peng.

I huset pågår många aktiviteter så som körövningar, öppen förskola, ungdomskvällar, seniorträffar, Qi gong, samtalsgrupper och mängder av ensklida samtal. Det är även här vårt sociala och administrativa arbete har sin bas.

Mariasalen
Mariasalen är kyrksalen i Kyrkans hus. Här hålls det barnaktivteter, konserter, föredrag, gudstjänster och mässor. Du är alltid välkommen till vår morgonmässa här på onsdagar klockan 08:30. Du är också välkommen hit på egen hand för en stunds eftertanke eller för att tända ett ljus. I Mariasalen finns även vackra konstverk i glas att beskåda.
Titta in i Mariasalen »

Kyrkans hus historia
Den ursprungliga församlingsgården byggdes 1975 och blev med åren för liten för den verksamhet som kom att utvecklas i huset. Kring millenieskiftet tog diskussioner fart om en utbyggnad. Den första helgen i september 2005 invigdes den ombyggda församlingsgården.

När du besöker Kyrkans Hus kommer du att lägga märke till husets generösa volym, att det är högt i tak och att huset ger ett luftigt intryck. Färgsättningen går i en ljus ton men bryts mot väggar med starkare kulörer som rött, blågrönt och varmt grå. Ett annat utmärkande drag är omsorgen om detaljerna.

Varmt välkommen att ta en titt och att delta i verksamheten i Kyrkans hus!

Adress
Utövägen 4