Duvan, den borgerliga ceremoniella mötesplatsen

Duvan

Boo församling har en ceremonilokal helt utan religiösa symboler där alla former av begravningsceremonier och högtidliga sammankomster kan firas.

Duvan är en vacker ceremonilokal som är religiöst neutral till sin utformning. Lokalen passar särskilt bra för borgerliga begravningar men det går utmärkt att även ha en kristen högtid här.

Vid borgerliga begravningar kan anhöriga här, själva eller tillsammans med en begravningsbyrå, bestämma över utsmyckning och former för begravningsakten.

Duvan har 70 permanenta sittplatser men kan rymma upp till 100 personer totalt. Lokalen bjuder på en vacker utsikt genom generösa fönsterpartier mot Sågsjön.

Övrigt
Förtäring är ej tillåten i Duvan men församlingen har andra lokaler att hyra.

Mer information om lokalen och dess utrustning hittar du HÄR.
Mer information om Duvans bårtäcke hittar du HÄR
Mer information om urnor att låna hittar du HÄR

Parkering
Parkering finns framför Boo kyrka. Två handikapparkeringar finns i anslutning till Duvans huvudingång.

Kontakt
Välkommen att kontakta Boo församlings expedition, tel 08-747 66 00 om du vill veta mer om villkoren för användning av ceremonilokalen.

Adress
Boo kyrkväg 8.