Ung i Boo

Varje vecka har vi aktiviteter för dig som är ung i Boo. Kom och träffa andra som också funderar kring stort och smått i livet. Här finns något för alla oavsett om du är troende eller sökare - vi ses!

Vi erbjuder många spännande alternativ för konfirmation.

Ungdomskväll

Ungdomskväll är för dig i åk-8 och uppåt. Tisdagar, varje vecka, 16.30 - 21.00 (drop in & drop out) i Kyrkans hus.

Ungdomsmässa för alla

Varje tisdagskväll kl 18.00 firar vi mässa, i Kyrkans hus, som vänder sig särskilt till konfirmander och ungdomar (och alla andra).
Ungdomsmässan  är en mässa med stor delaktighet, mycket musik och glädje. Här är fokus enkelhet och gemenskap.

Tillsammans skapar vi denna mässa. Kanske vill du delta med att själv spela eller sjunga?

Hit är du välkomen precis som du är. Kom och fira mässa tillsammans med oss och alla fantastiska ungdomar (och självklart Boo Ko)

7:an - Efter skolan häng för dig som går i åk 7

Kom och häng med kompisar, fika, pyssla, spela spel, snacka om livet. Vi avslutar med andakt och fika tillsammans.

Kyrkans hus, Orminge Centrum
Tisdagar
Kl.15-16:30

Stress smart- En mötesplats för stresshantering för dig i årskurs 7 och 8

Rapporterna om psykisk ohälsa bland unga blir allt vanligare.

Boo församling vill vara del i att främja ungas hälsa. Vår mötesplats för stresshantering riktar sig till dig i årskurs 7 och 8 och är en del av vårt preventiva arbete riktat till unga tjejer och killar som mår psykiskt dåligt.

Här får du lära dig olika metoder för att kunna hantera stress, oro och ångest. Vi arbetar med medveten närvaro och skapar tillsammans en trygg grupp där vi fikar, samtalar och stöttar varandra.  Du får konkreta tips och råd för bättre sömn och bättre hälsa i allmänhet och framförallt för minskad upplevelse av negativ stress. Målet är att ge kunskap och stötta dig att få en bra vardag, där du orkar med skola, fritidsintressen, kompisar och familj.

Här kan du dela, ventilera och prata med andra som känner likadant. Varje träff arbetar vi med olika teman som berör viktiga livsfrågor som till exempel självförtroende, självbild, mobbning och rädslor.

Välkommen!

Anmälan dig till:
Anna-Stina Persson
anna-stina.persson@svenskakyrkan.se

Boo Ungdomskör- Kör för alla ungdomar i åldern 13-19 år som gillar att sjunga.

Kören sjunger visor, pop, gospel, musikal och klassiskt, både unisont och i stämmor. Kören övar även sångteknik, gehör, notläsning och musikaliskt uttryck.

Måndagar.
Kl 16.30-17.30
Kyrkans hus, Orminge C.

Anmäl dig här

Lovsångsband - Musikband för dig som är 16 -25 år

Du som är i åldern 16 -25 år och som skulle tycka det vore roligt att komma in i ett sammanhang där du kan finnas med i ett nätverk av ideella musiker och bidra med det du är bra på. Kanske går du/har du gått på något musikgymnasium eller på annat sätt utövat musik på fritiden och sjunger, spelar gitarr, keyboard, bas, trummor/cajon eller annat och vill spela tillsammans med andra. Repertoaren är lovsång, gospel/pop och psalmer och repen sker i samband med mässorna. Om detta låter intressant, tveka inte att höra av dig till musikpedagog anna.hallberg@svenskakyrkan.se så tar vi det vidare där.

För dig som vill fortsätta efter konfirmationen

Här finns möjligheten för dig som vill bli ung ledare eller som vill fortsätta att fundera över livets stora frågor tillsammans med oss

Malin Karlsson

Diakon, Boo församling