BLUB - Ledarutbildning

Vi erbjuder Ledarutbildning till dig som är konfirmerad. Utbildning är uppdelad i 3-steg. Vill du också vara med?

Hos oss engagerar sig många ungdomar i våra verksamheter.

BLUB - Ledarutbildning fokuserar på att ge dig, som ung ledare, de verktyg som kan vara bra att ha för att leda barn- och ungdomsgrupper i Svenska Kyrkan. Ledarutbildningen riktar sig till dig som är konfirmerad. Utbildningsåret inleds med ett läger.

Du kommer b.la få med dig:
Hur man leder samlingar, lekar och andakter
Hur man håller i samtalsgrupper
Hur en grupp utvecklas
Att kunna ge och ta emot feedback
I din egna takt utmanas och utveckla ditt ledarskap

Vi gör detta med fokus på att ”vara ledare i svenska kyrkan” och med Jesus som ledar-förebild.

Går du BLUB så har du möjlighet att önska en grupp att vara ledare för.

Anmäl dig Här!

Välj vilken eller vilka grupper du vill vara med i nästa läsår. Du kan absolut anmäla dig till båda grupperna. Är det ditt första år efter konfirmationen så rekommenderar vi att du antingen väljer att delta i BOOst eller anmäler dig till både BOOst och BLUB. BOOst och BLUB åker på ett gemensamt höst- och vårläger.

BOOst!

BOOst är en grupp för dig som redan är konfirmerad och vill fortsätta fördjupa dig i tron och livet, som en konfagrupp 2.0