Bli medlem

Tack vare dig kan vi finnas där människor finns. För glädje och sorg. Samtal och stöd. För de ensamma och äldre. Barnen, familjen och tonåringarna. För ensamstående. De särskilt utsatta. För dop, konfirmation, giftermål och begravning. Psalmsång och gudstjänstfirande. Kaffe och soppa. För vardagsmeditation och bibelstudier. Kropp och själ. För bön och retreat. Musik och konserter. För tankar om livet, kärleken och Gud. För alla.

Bli medlem genom att fylla i formuläret

Du kan antingen besöka oss för att ansöka om medlemskap eller fylla i formuläret nedan. När du har skickat in din ansökan kommer du att få en bekräftelse till din e-post. En slutlig bekräftelse om ditt nya medlemskap skickas sedan hem till din folkbokföringsadress.

Genom din anmälan godkänner du att du registreras hos Boo församling. Registret innehåller de personuppgifter som du själv har lämnat. Personuppgifterna används enbart i Boo församlings verksamhet och tas bort när du avslutar verksamheten.

Personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter är Boo Församling. Du har rätt att en gång per år kostnadsfritt få information om vilka personuppgifter som förekommer om dig i Boo församlings verksamhet. Om du anser att en uppgift om dig är felaktig eller missvisande bör du höra av dig på en gång. Kontaktinformation finner du under rubriken Kontakta oss.

All behandling av personuppgifter sker utifrån bestämmelserna om integritetsskydd i EU:s dataskyddsförordning (GDPR)

Välj en av nedan alternativ:

Du kan också välja att skicka in en blankett till oss.
Här hittar du blanketter för inträde i Svenska kyrkan.

Blanketten skickar du till: Boo församling, Box 3, 132 21 Saltsjö-Boo.

Du kan också kontakta oss på e-post, boo.forsamling@svenskakyrkan.se eller ringa expeditionen 08-747 66 00. Vill du gå ur Svenska kyrkan så ring oss på samma nummer.

Undrar du vad som gäller vid begravning för medlem och icke medlem i Svenska kyrkan? Läs mer om begravningsrätt, borgerlig begravning och begravningsombud.

Folkbokförd utanför Sverige

Om du inte är folkbokförd i Sverige kan du skriftligt ansöka om medlemskap hos Kyrkostyrelsen, 751 70 Uppsala. E-post: kyrkostyrelsen@svenskakyrkan.se