Foto: Anna-Karin Kallin

Rättviks pastorat med Rättvik, Boda och Ore församling

Öppet helgfria vardagar kl. 09-12,13-15 (onsdagar stängt). Rättviks kyrka är öppen alla dagar kl. 09-16. Våra andra kyrkor är öppna i samband med gudstjänster, konserter och förrättningar. All verksamhet finner du i kalendern, under "Våra verksamheter". Följ oss gärna på Facebook och Instagram: Svenska kyrkan Rättvik Boda Ore!

Vill du snabbt ta reda på vilken gudstjänst eller verksamhet vi har ett specifikt datum?
Gå då till vår kalender och klicka på den dag du vill veta mer om.

Klicka här för att komma direkt till kalendern!

VÄLKOMMEN!

TILLSAMMANS KAN VI GÖRA SKILLNAD!

Söndag 24/3 kl. 12:15-15:00 i Rättviks församlingshem VÄLKOMMEN till en dag fylld med aktiviteter till förmån för Act Svenska kyrkan, kyrkans internationella arbete! Fasteaktion, BARN-PRYL-LOPPIS, kaffeservering, servering av soppa, brödförsäljning, mer loppisgrejer och underhållning av Matts Fällmann med vänner.

Barn - Pryl - Loppis

Söndag 24/3 kl. 12-14 i Rättviks församlingshem

Boda Diakonala trivselgrupp inbjuder till PÅSKTALLRIK

Måndag 25/3 kl. 13:00 i Bodahus, Boda Kyrkby

Stilla veckan och påsken

Välkommen till våra gudstjänster i påsk!

Livskällan - Buketten

Välkommen till en stunds samvaro med musikunderhållning och fika!

HERRFRUKOST

Varje TORSDAG, kl. 08:30-10:00 i Rättviks församlingshem. Välkommen!

SCHYSST HÄNG i Boda och Furudal

Verksamhet för barn/ungdomar från åk 3 och uppåt i Boda och från åk 5 och uppåt i Furudal

Kyrkisgrupper

Verksamhet för barn och vårdnadshavare (barn 0-5 år)

Konsert - MAGNUS CARLSSON - SE MIG bara för den jag är

Fredag 24/5 kl. 19:30 i Ore kyrka. Entré, förköp.

Hittar du inte till graven?

Med hjälp av gravkartor kan du enkelt få fram vart graven ligger!

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Dop, konfirmation, vigsel & begravning

Har du frågor och funderingar eller vill boka en tid, hör gärna av dig till oss!

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva