Komminister 100%

Vi söker en KOMMINISTER100% till Rättviks pastorat

Vår vision:

Kyrkan ska finnas mitt i livet med Jesus Kristus i centrum. Den ska, utifrån de levande traditioner som finns i bygden, med öppenhet för omvärlden, vara en medvandrare till människor i både med- och motgång samt förmedla evangeliet för att tillsammans skapa vår gemensamma framtid.

Vi söker Dig som vill vara en allmänpraktiserande komminister som arbetar med alla typer av gudstjänster.

Vi är ett pastorat med cirka 7 700 tillhöriga med tre kyrkor, två kapell och många fäbodar. Gudstjänster i alla de former som finns firas på många olika ställen. I pastoratet finns fyra prästtjänster.

Arbetslaget är normalstort och vi behöver ofta hjälpas åt och samarbeta över yrkesgränserna. Viktiga personliga egenskaper är öppenhet och flexibilitet, liksom humor och värme. Ett visionärt sinne och intresse för utvecklingsarbete är också önskvärt.

Det är önskvärt att personen kompletterar arbetslaget och kan vara en medarbetare som blir en naturlig del av både bygden och ett arbetslag som bärs av en vision om att arbeta med Kristus i centrum.

Du behöver körkort och tillgång till egen bil.

Tillträde efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

Din ansökan med CV skickar du till:
Rättviks pastorat, Järnvägsgatan 10, 795 30 Rättvik

Det går också bra att mejla din ansökan till rattviks.pastorat@svenskakyrkan.se

Sista ansökningsdag
Vi tittar löpande på inkomna ansökningar

Facklig företrädare KyrkA Stefan Sundbäck 076-940 64 43