Foto: Carina Ermesjö

Dop, konfirmation, vigsel & begravning

Har du frågor och funderingar eller vill boka en tid, hör gärna av dig till oss!

Dop

Livets mirakel - ett nytt litet barn har kommit till världen. Den glädjen vill vi gärna dela och fira tillsammans med er!

Konfirmation

Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden? Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Vigsel

Kärleken till varandra är en fin gåva. I vigselgudstjänsten lyfts både kärlekens glädje och ansvar fram. Ni delar er stora dag tillsammans med era nära och kära.

Begravning

När en människa dör kan det kännas overkligt för de efterlevande. Fram till begravningen är det många praktiska saker som ska ordnas och beslut som ska tas. Här hittar du svaren på några av de frågor man kan få inför en begravning. Du är alltid välkommen att ta kontakt med Svenska kyrkan Rättvik Boda Ore.