Foto: U Widepalm

Svenska kyrkan i Harplinge Steninge

Strax utanför stad, där land möter hav, finner du Svenska kyrkan i Harplinge-Steninge. I denna vackra miljö, skapad av Gud, förvaltar församlingarna kyrkor, församlingsgårdar och ett levande församlingsliv.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Framtidskväll 17 april

i Gullbrandstorps församlingsgård

Pilgrimsvandring i Skedala

Lördagen den 16 mars

Församlingsfolder

Här finner du det aktuella numret av Harplinges och Steninges församlingsfolder: Kyrkan nära dig.

Livet nära dig

Du som är 30 - 55 eller känner någon som är det.

Tala Film/Tala Liv

Program VT24 - Välkommen!

After work i rörelse

Qigong & Cirkeldans i Gullbrandstorp

Någon att prata med?

Kyrkans samtalsstöd, Harplinge - Steninge församling

Andakt med Sven Engström

Digital andakt med kantor Sven Engström från Harplinge kyrka

Inblick i den dagliga verksamheten

Möt medarbetarna i Harplinge - Steninge församling

Gudstjänst

Gudstjänsten är ett möte mellan människa och Gud/människa och människa. I gudstjänsten delar vi vad det innebär att vara människa. Här finns uttryck för sorgen, glädjen, tacksamheten, skulden, kärleken och omtanken

Prenumerera på nyhetsbrev

Missa inte vad som händer i Harplinge - Steninge församling

En graffitimålning av en ängel på en betongvägg.

Tankar inför helgen – präster funderar utifrån söndagens texter

"Änglaresor går inte som på räls. De är lite svåra att beskriva. Änglar måste färdas genom oändliga dimensioner, endast burna av himmelsk kraft. Så ängelns resa är inte som din, men ni är på väg till samma plats, på samma gång.". Läs tankar inför helgen.

Dokumentation om Harplinge och Steninge kyrkogårdar

En skildring från den första perenna rabatten till utmärkelsen Årets kyrkogårdsförvaltning

Årets kyrkogårdsförvaltning 2017 finns i Harplinge

Vinnare i tävlingen Årets kyrkogårdsförvaltning