Foto: Agneta Lindström

Konfirmation i Harplinge-Steninge

Konfatiden - ett steg i livet

Tillsammans med ungdomar i din egen ålder funderar vi över liv, död, tro, hopp och kärlek. Med en mängd olika metoder klurar vi gemensamt över stort som smått.

Varför finns jag? Är jag viktig? Vad händer efter döden?
Vad är viktigt för mig? Var börjar livet? Vad innebär det att vara kristen?
Vem är Gud egentligen?

Det är också en chans att lära känna nya kompisar och din kyrka. Denna möjlighet får alla ungdomar i Sverige som ska börja i 8:an. Det är en kul, och spännande tid som handlar om DIG!

”Måste jag vara döpt, troende och gå en massa i kyrkan?”

Nej. Under konfatiden växer vi tillsammans. Nej, du behöver inte vara troende, döpt, eller flitigt gå i kyrkan för att börja din konfirmation. Din nyfikenhet på att fundera och lust till att undersöka är god hjälp på vägen. Dina erfarenheter är viktiga. Tillsammans tänker vi utanför boxen!

#KONFA2023-2024 #GEMENSKAP #GLÄDJE #TANKAR #MUSIK #JESUS #KREATIVT #CHILL #LEK #IDROTT #UPPTÄCKA #FILMA #GRAFFITI #KOMPISAR  #SNACK  #GUD #JAG #LIVET

Det var inte alls som jag trodde, det var mycket bättre!

Jag trodde man bara skulle gå i kyrkan, det var ju så mycket mer

Den bästa tiden i mitt liv, bara gör det

Konfirmandgruppen Nasaret

Tisdagar ojämna veckor i Harplinge

Konfirmandgruppen Jordan

Torsdagar ojämna veckor i Harplinge kl.16.30-19

Konfirmandgruppen Nicea

Tisdagar jämna veckor i Gullbrandstorp

Konfirmandgruppen Magdala (sommar)

Mestadels aktiviteter under sommarlovet

Här fyller du i din anmälan för konfirmand 2023/2024. Välj vilken grupp du önskar i första hand (gruppval 1) och vilken grupp du önskar i andra hand (gruppval 2). Du kan välja mellan fem grupper: Nasaret, Jordan, Nicea, Magdala (sommar) Funkiskonfa (ett samarbete med Svenska kyrkorna i Halmstad kommun).

Vad är konfirmation?

Varje år konfirmeras tusentals ungdomar i Svenska kyrkan. De flesta konfirmeras det år de fyller 15, men det finns också möjlighet att konfirmeras senare i livet.

Hitta konfirmation

Sök efter en konfirmationsgrupp som passar just dig.

Konfirmation

Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden? Du är inte ensam att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.