Lyssna

Kontakta oss

Kyrkbackens förskola

Kyrkbacken är en fristående förskola som drivs av Svenska kyrkan. Vi tillhör Harplinge-Steninge församling och finns på ett lugn plats i närheten av kyrkan i Harplinge.

Besök Kyrkbackens förskola

Telefon
035-15 09 90

E-post kyrkbacken.forskola@svenskakyrkan.se  

Postadress
Kyrkbackens förskola
Harplinge-Steninge församling
Församlingsgården, Harplinge 461
305 61 Harplinge

Linda  Bolling

Linda Bolling

Rektor Kyrkbackens förskola, Svenska kyrkan i Harplinge Steninge

Anna Brandt Nielsen

Anna Brandt Nielsen

Förskollärare, Svenska kyrkan i Harplinge Steninge

My Nyberg

My Nyberg

Förskollärare, Svenska kyrkan i Harplinge Steninge

Moa Månsjäl Landström

Moa Månsjäl Landström

Arbete i barngrupp, Svenska kyrkan i Harplinge Steninge

Therese Ronnersjö

Therese Ronnersjö

Barnskötare, Svenska kyrkan i Harplinge Steninge

Klagomålsrutiner Kyrkbackens förskola

 

För att utveckla och förbättra verksamheten är det viktigt att klagomål kommuniceras med den/de som det berör. Klagomål från barn, vårdnadshavare eller annan intressent lämnas till närmast berörd personal på Kyrkbackens förskola. 

Gäller klagomålet verksamheten i stort framförs det till ansvarig rektor: linda.bolling@svenskakyrkan.se

Klagomål gällande rektorns arbete lämnas till skolchef/kyrkoherde Peder Jarnvall: peder.jarnvall@svenskakyrkan.se

Klagomål gällande skolchefen lämnas till Kyrkorådets ordförande Kerstin Ekstrand Christiansson: kerstin.ekstrandchristiansson@svenskakyrkan.se

Den person som tar emot synpunkterna har ett ansvar att hantera dessa och se till att den som framfört synpunkterna får en återkoppling.

 

Utdrag ur skollagen 

4 kap.

7 §   Om det vid uppföljning, genom klagomål eller på annat sätt kommer fram att det finns brister i verksamheten, ska huvudmannen se till att nödvändiga åtgärder vidtas.

 

8 §   Huvudmannen ska ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. När huvudmannen har tagit emot ett klagomål ska huvudmannen bekräfta detta, skyndsamt göra den utredning som behövs för att kunna hantera klagomålet och återkoppla till den som har framfört klagomålet. Huvudmannen ska ha skriftliga rutiner för klagomålshanteringen och aktivt verka för att rutinerna är kända bland elever, vårdnadshavare och personal.