Foto: U Widepalm

Om oss

Här hittar du presentation om pastoratet, kontaktuppgifter till expedition och olika medarbetare m.m.

Expedition

Välkommen till Harplinge-Steninge församling

På expeditionen får du hjälp med bokningar, frågor kring förrättningar, medlemskap och hänvisning till övrig personal m.m.

Öppetider
Måndag-fredag 09 - 11.30

Telefonnummer 035 - 15 09 80
E-post harplinge.steninge@svenskakyrkan.se

Församlingsgården, Harplinge 461, 305 61 Harplinge

Församlingsinstruktion, FIN, Harplinge-Steninge församling

Ett grundläggande dokument som presenterar Harplinge-Steninges mål och visioner, samt vad pastoratet* är och vill vara. FIN antogs år 2020.

Träklossar

"Bygga Guds rike"

Förtroendevald

Att vara förtroendevald betyder att man fått ett uppdrag, ett förtroende, från församlingens medlemmar. Genom val har medlemmarna utsett vilka personer som ska ta ansvar för församlingens ekonomi och övergripande verksamhet.

Prenumerera på nyhetsbrev

Missa inte vad som händer i Harplinge - Steninge församling

Bli medlem i Svenska kyrkan

Du kan bli medlem i Svenska kyrkans gemenskap oavsett vem du är och om du har varit medlem tidigare eller inte. Här finns en plats för dig som har frågor om tro, livet eller tankar om dig själv, men också för dig som vill engagera dig för en bättre värld.

Så hanterar vi dina personuppgifter

GDPR är den nya dataskyddsförordningen och gäller från 25 maj 2018. Dess syfte är att stärka skyddet för den enskilda individen vid behandling av personuppgifter.

Regnbågsnyckeln

för en mer inkluderande och öppen kyrka