Foto: Illustratör Susanne Engman

Välkommen till Harplinge - Steninge församling

DET ÄR MEDLEMMARNA SOM GÖR SKILLNADEN. Tillsammans bidrar vi till förändringar och öppnar nya utblickar.

Det kan handla om en solidariska insatser nationellt, vid krig eller naturkatastrof. Ett matpaket, en värmande filt eller skolböcker till en familj på flykt är lika mycket en del av vår kyrkas liv som måndagslunch och juniorgrupp i Gullbrandstorp, seniorcafé i Steninge eller konfirmander och Öppen förskola i Harplinge. De är alla mötesplatser som öppnar för möjligheter: En andningspaus, en plats där jag blir sedd.

DEN PLATSEN GÖR DU MÖJLIG. För det är just tillsammans vi bygger framtidens kyrka. Den kyrkan behöver sina medlemmar på samma sätt som vi behöver den som vår mötesplats: Ett rum där alla får rum.

- Peder Jarnvall, Kyrkoherde Harplinge - Steninge församling

Här hittar du mer information för att bli medlem

Du kan också skriva, besöka eller ringa till oss i Harplinge - Steninge församling för mer information om medlemskap - Välkommen!