Foto: Mari Widetoft

Svenska kyrkan i Habo

Välkommen till Habo pastorats kyrkor och mötesplatser. Här kan du finna glädje, ro, gemenskap och stöd genom gudstjänster, körsång, barngrupper, enskilda samtal och mycket mer.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Habo kyrka är stängd för renovering

Kyrkan är stängd för renovering fram till påsk

Lediga tjänster

Här hittar du våra utannonserade tjänster. Vi söker dig!

Aktuellt just nu

Tacokvällar i Kyrkans hus

Några gånger per termin dukar vi upp för tacos i Kyrkans hus, varmt välkommen!

Konfirmation 2023-2024

Du är inte ensam om att fundera över livet. Du som är född 2009 eller börjar årskurs 8 till hösten är välkommen att bli konfirmand. Anmälan finns längst ner på sidan.

Skylt med texten: Släktingar eller bekanta till gravsatta - Vänligen kontakta kyrkogårdsförvaltningen habo.pastorat@svenskakyrkan.se tel. 036-49600.

Gravrättsinnehavare sökes

När vi saknar aktuell gravrättsinnehavare till en gravplats sätter vi ut en skylt på gravplatsen för att komma i kontakt med anhöriga till gravsatta. Vi söker gravrättsinnehavare på gravar på Habo, Fiskebäck, Gustav Adolf och Brandstorps kyrkogårdar.

Kontaktuppgifter till Svenska kyrkan i Habos expedition och personal.

I samtal med en diakon.

Samtal och stöd

När livet är svårt kan du behöva prata med någon. Hör av dig till oss när du vill prata med en präst eller en diakon. Du behöver inte vara kristen eller medlem i Svenska kyrkan, och det kostar ingenting. Vi finns här för dig oavsett ålder och livssituation.

Medlemskap i Svenska kyrkan

Ytterligare information och inträdesblankett hittar du här.

Bibel och psalmbok

Helgen som kommer

Här hittar du texterna inför kommande söndag.