Medlemskap i Svenska kyrkan

Välkommen att bli medlem!

En plats för möten - Du är välkommen!

Varje år finns många av kyrkans drygt sex miljoner medlemmar med i något av kyrkans sammanhang. Det kan till exempel vara i kören, på konfirmationslägret, eller i en insamling till det internationella arbetet för bistånd och utveckling. Kyrkans breda verksamhet når många, och som medlem bidrar du till den.

Svenska kyrkan i Habo betyder kyrkor, gudstjänster, körer och musik - men också ett socialt arbete. Dit hör till exempel stöd till utsatta, besök hos gamla och sjuka och jourhavande präst. Vi har öppna förskolor, ungdomsgrupper, samtalsgrupper för människor i sorg. Som medlem är du med och gör allt det här möjligt, och lite till, tack!

Bli medlem i Svenska kyrkan

Du kan antingen besöka oss för att ansöka om medlemskap nedan i formuläret eller komma in till oss på expeditionen. Fyll i och spara blanketten och skicka in den ifylld per post. Vi kontrollerar att alla uppgifter stämmer och skickar en bekräftelse om ditt nya medlemskap.

Är du osäker på om du redan är medlem eller har andra frågor om medlemskapet kan du besöka expeditionen.

Ladda ner blankett för inträde

Inträdesblankett för nedladdning (öppnas i nytt fönster).

Skriv ut blanketten, skriv på, kom in och lämna eller skicka blanketten till oss på:
Svenska kyrkan Habo
Kapellgatan 32
566 32 Habo

Inträde för dig under 18 år

Barn under 18 år är välkomna som medlemmar med vårdnadshavarnas godkännande. Om ett barn är över 12 år ska denne samtycka till inträde.

Ladda ner inträdesblankett för barn under 18 år (öppnas i nytt fönster).

Bebis leker med bubblor på aktivitet i kyrkan för föräldrar och barn.

Medlemskap

I Svenska kyrkan finns det plats för dig som tror – eller tvivlar. För dig som längtar efter rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör, som värnar våra kyrkobyggnader och kulturarvet och för dig som vill ha gemenskap.

Två glada äldre kvinnor sitter bredvid varandra och syr.

17 skäl att vara medlem

Nästan alla som lever i Sverige kommer någon gång i sitt liv i kontakt med Svenska kyrkan. Det kan vara när livet känns som bräckligast eller absolut bäst - och allt däremellan. Oavsett när ska mötet med Svenska kyrkan lyfta, stärka och ge hopp. Kyrkan är en plats att vara stolt över. Du som medlem gör allt möjligt!