Till innehållet Till undermeny

Svenska kyrkan i Haninge

Välkommen till en gemensam mötesplats och kraftkälla i Haninge. Församlingarna Dalarö-Ornö-Utö, Västerhaninge-Muskö och Österhaninge är ett gemensamt pastorat, Svenska kyrkan i Haninge.

Just nu i Haninges kyrkor

Konfirmation 2024-2025

Anmälan till konfirmation är öppen! Här kan du läsa om och anmäla dig till konfirmation. Klicka på alternativen nedan för att läsa mer om respektive grupp och inriktning.

Brunch unga vuxna (20-30år)

I slutet av sommaren drar vi igång lördags-brunch på olika platser runt om i Haninge. Anmäl dig redan nu!

Level Up - Bibelns Hjältar

Kliv in i en värld fylld av inspirerande berättelser och mod, där du varje vecka får möta Bibelns hjältar. Samla en stjärna varje gång du deltar och byt den mot gratis fika.

Lunchmusik 2024

Musiken i centrum mitt på dagen - en källa till inspiration. Välkommen på lunchmusik med soppa och gemenskap.

Sångmeditation i Vendelsö kyrka

Välkommen till en kurs i meditativ sång och medveten närvaro. Kursen är kostnadsfri. Inga förkunskaper krävs.

Meditation

Välkommen till meditation - en stund i stillhet för att återknyta kontakten med dig själv och med något större.

ABC Tonår

Är du tonårsförälder och vill vara med i en föräldragrupp? Syftet med ABC tonår är att stärka relationen mellan förälder och barn och bidra till att tonåringen mår bra. Gruppträffen är kostnadsfri.

Sorgestödsgrupp för barn

Efter ett dödsfall inom familjen är ingenting sig likt. Då kan det hjälpa att träffa andra som också förlorat en viktig person.

Walk and talk

Välgörande promenader i en rogivande takt. Vi tar en promenad och samtalar om livet och aktuella teman. Alla är välkomna!

Tro på framtiden!

Vi tror på framtiden och du som medlem gör det möjligt. Men vad exakt bidrar du som medlem med? Läs mer här!

Besök våra Caféer!

Svenska kyrkan i Haninge driver Café Jordbro i Jordbro kyrka och Café Vega i Vega aktivitetshus. Allt som serveras bakas och tillagas på plats. Det finns mackor, lättare luncher, fikabröd och självklart te och kaffe. Varmt välkommen!

Månadsblad - September

Månadens gudstjänster, musik och träffar. Tryckta exemplar finns att hämta i våra kyrkor och lokaler. I kalendern på hemsidan hittar du mer utförliga beskrivningar av aktiviteterna samt detaljer om vilken präst, musiker m.m. som medverkar. Klicka på bilden för att läsa månadsbladet.

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad om aktiviteter och verksamheter i Svenska kyrkan i Haninge. Registrera dig för att prenumerera på det digitala nyhetsbrevet som skickas ut två gånger i månaden.