Du behövs!

Inom Svenska kyrkan i Haninge finns flera möjligheter att engagera sig och bidra. Du kan till exempel bli kyrkvärd eller ideell medarbetare.

Vill du bli ideell medarbetare i kyrkans verksamhet?

Svenska kyrkan i Haninge utgör en kreativ miljö där storstad möter landsbygd och olika kulturer möts. Vi träffas i kyrkorna, digitalt och på flera andra mötesplatser som är en källa till kraft och frid mitt i vardagen. Vill du vara med och göra detta möjligt? Du behövs. Välkommen att bli ideell medarbetare!

Som ideell medarbetare i Svenska kyrkan i Haninge är du en viktig byggsten. Du är med och utvecklar verksamheten, får lära känna nya människor och får referenser för arbetslivet. Du bidrar med det du kan, så ofta du kan och vill. Allt är frivilligt och du är välkommen att bidra oavsett hur gammal du är.

Arbetet med ideella medarbetare leds av Zandra Öman.
Vid frågor, maila haninge.frivillig@svenskakyrkan.se.

Intresseanmälan

OBS! För volontär i kyrkans verksamhet!

En intresseanmälan är inte bindande. Vi kontaktar dig och går tillsammans igenom hur du kan hjälpa till. Kryssa gärna för de områden du är mest intresserad av, alla uppdrag är lika viktiga!

Ukraina - Så kan du hjälpa till

Svenska kyrkan samarbetar internationellt i stödnätverk samt lokalt med Haninge kommun för att samordna volontärer. Vill du hjälpa till? Bidra ekonomiskt? Bidra med kläder eller saker? Be för fred i öppen kyrka? Här finns all information.

Vad gör en kyrkvärd?

I varje gudstjänst möts du av dem - kyrkvärdarna. Vi hoppas på fler engagerade församlingsbor till olika uppgifter. Har du någon gång funderat på att bli kyrkvärd, till exempel? Här kan du se filmer där våra kyrkvärdar Dennis och Julanda berättar om vad det innebär. Tveka inte att höra av dig. Du behövs!

Internationell verksamhet

Svenska kyrkan i Haninge vill verka för en hållbar utveckling där människan tar ansvar för sin livsstil och påverkan på natur, klimat och miljö. Kampen för fred, rättvisa och hållbar utveckling hör ihop. Vi vill återupprätta skapelsen och skapa ett gott och hållbart samhälle för alla - socialt, existentiellt, ekologisk och ekonomiskt.