Foto: ikon

Lediga jobb

Inom kyrkan finns många spännande arbetsuppgifter och många yrken representerade. Här publiceras lediga jobb i Svenska kyrkan i Haninge.

Svenska kyrkan i Haninge är en mötesplats och kraftkälla mitt i människors vardag, där alla de som bor eller uppehåller sig i Haninge ska känna sig sedda, hörda och bekräftade. Öppenhet, medmänsklighet och positiv framtidstro är viktiga ledord för oss. Pastoratet bildades 2018 och består av tre församlingar; Dalarö-Ornö-Utö, Västerhaninge-Muskö och Österhaninge, tillsammans är vi Svenska kyrkan i Haninge.

Svenska kyrkan i Haninges huvuduppgifter finns inom områdena gudstjänst, undervisning, diakoni och mission. I gudstjänsten är flera yrkesgrupper inblandade liksom vid dop, vigslar och begravningar. Vi har barn- och ungdomsgrupper, körer och konserter, studiecirklar och samtalsgrupper, skol- och fritidsverksamhet. Pastoratet har också ett stort socialt arbete och som stöd för det utåtriktade arbetet finns tjänster för administration och kommunikation.

Chef för musikverksamheten

Under 2023 gjordes en genomlysning av Haninge pastorats organisation för att hitta sätt att utveckla verk-samheterna ännu mera. Detta ledde bland annat fram till att vi fortsätter utveckla vårt breda musikliv i pastoratet och ett led i detta medför att vi tillsätter en chef över musikverksamheten. Är det du eller någon du känner?