Till innehållet Till undermeny
Lyssna

Svenska kyrkan i Haninge

Välkommen till en gemensam mötesplats och kraftkälla i Haninge. Församlingarna Dalarö-Ornö-Utö, Västerhaninge-Muskö och Österhaninge är ett gemensamt pastorat, Svenska kyrkan i Haninge.

Allhelgona i Haninges kyrkor

Under allhelgonahelgen håller våra kyrkor och kyrkogårdar extra öppet. Kanske vill du delta i en minnesgudstjänst, besöka en kyrkogård, eller lyssna till vacker musik.

Någon att prata med

Oavsett om du lever i någon form av utsatthet, ensamhet eller bara behöver prata med någon, så finns vi finns här. Svenska kyrkan i Haninge erbjuder flera vägar till kontakt. Här har vi samlat några.

Slow Walk, Deep Talk– En vandring för själ och tanke

Är du tjej mellan 13 och 15 år och vill ta en paus från vardagen, röra dig i naturen och prata om livets stora frågor? Då är Slow Walk, Deep Talk något för dig!

Retreat- En dag i stillhet

Söndag 10 november kl 9.30-16. Tid och plats för tystnad, bön, klangmeditation och vilsam rekreation för din återhämtning och kraftsamling. Utöver maten är retreatet kostnadsfritt.

Kreativ dag - skapAnde i rörelse & bild

En dag tillsammans för påfyllnad, energi och återhämtning. Anmäl dig senast 18/10.

Kurs 1: Lectio Naturae – Introduktion till naturmystik

En väg till andligt välmående, där vi inomhus utforskar naturens helighet som en källa till djupare andlig närvaro och reflektion. Anmäl dig senast 28/10. Kursen är kostnadsfri.

Bokcirkel i Vendelsö

I en tid då uppmärksamhetsfönstren blir allt mindre och kortare kan en skönlitterär bok bidra till större förtöjning i det djupa varandet.

Ge julklappar till en barnfamilj, eller få hjälp.

Behöver du stöd inför julen, eller vill du sprida julglädje genom att hjälpa en annan familj? Här får du information hur du går vidare med båda delarna.

Månadsblad - Oktober

Månadens gudstjänster, musik och träffar. Tryckta exemplar finns att hämta i våra kyrkor och lokaler. I kalendern på hemsidan hittar du mer utförliga beskrivningar av aktiviteterna samt detaljer om vilken präst, musiker m.m. som medverkar. Klicka på bilden för att läsa månadsbladet.

Besök våra Caféer!

Svenska kyrkan i Haninge driver Café Jordbro i Jordbro kyrka och Café Vega i Vega aktivitetshus. Allt som serveras bakas och tillagas på plats. Det finns mackor, lättare luncher, fikabröd och självklart te och kaffe. Varmt välkommen!

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad om aktiviteter och verksamheter i Svenska kyrkan i Haninge. Registrera dig för att prenumerera på det digitala nyhetsbrevet som skickas ut två gånger i månaden.

Tro på ljuset!

Vi tror på ljuset och du som medlem gör det möjligt. Men vad exakt bidrar du som medlem med? Läs mer här!