Kryckan Vallakyrkan

Kryckan är en öppen mötesplats för människor i hemlöshet, missbruk eller annan utsatthet.

Kryckan är en mötesplats. Här serveras frukost, lunch och fika. Vi erbjuder även dusch och rena kläder för den som behöver.

På Kryckan finns alltid en diakon och en diakoniassistent. Med oss kan du samtala om livet - smått som stort. Det går också att få stöd i kontakten med myndigheter och sjukvården. På Kryckan erbjuds ett andaktsliv med morgonbön tis-fre kl 7.45 och lunchandakt tisdagar kl 11.

Den kristna tron är grunden för Kryckans verksamhet men alla, oavsett tros- och livsåskådning, är välkomna.

Kryckan

Ordinarie öppettider:
Tis-tors 7.30-14.
Fredagar 7.30-13.
Frukost kl 8-10 (kl 8-11 på fredagar)
Lunch tis-tors kl 11.30-13
Måndagar stängt

Händer under veckorna:
Morgonbön tis-fre kl 7.45
Andakt tisdagar kl 11
Stick- och virkhörna fredagar kl 10-11
Kommunens uppsökare besöker Kryckan onsdagar kl 10.30-11.30

Kryckan håller stängt följande datum:
13/3, 29/3, 1/4, 9-10/5,13/6, 21/6
Sommarstängt v 32

Sleipnervägen 111

Vill du hjälpa till?

Det finns ett stort behov av praktiska främst herrkläder, underkläder, vår och sommarskor stl. 40-46, sovsäckar. Har du något du vill skänka tar vi gärna emot hela och rena (tvättade) kläder och andra gåvor tisd-fred 8-12.30. OBS! Vi kan inte ta emot hemlagad mat från privatpersoner.

Vill du stödja Kryckans verksamhet?
Kryckan har ett eget swishnummer 123 115 35 43. Alla gåvor mottages tacksamt och går direkt in i verksamheten. Du kan vara anonym eller ange ditt givarnamn som meddelande. Svenska kyrkan i Haninge har även ett bankgironummer BG 5518-1804 - ange gärna Gåva till Kryckan som meddelande. Stort tack för din gåva.

Sinnesrokvällar

Välkommen till Sinnesrokvällar - en plats för stillhet och reflektion i Vallakyrkan.

Kontakta Kryckan

Välkommen att besöka eller kontakta Kryckan. Om du till exempel vill skänka kläder eller hygienartiklar, ring oss innan så att vi säkert finns på plats.

Det här erbjuder Kryckan

På Kryckan kan man alltid få en kopp kaffe och värme. Här serveras frukost och lunch och det finns möjlighet att träffa andra människor.