Barn 0-12 år

Babymassage, rytmik, fritidsverksamhet, körverksamhet, samtal & stöd

Barn 0-5 år

Barn- och föräldragrupper där barnen får utvecklas genom lek, skapande och sång. Du som förälder får möjlighet att träffa andra föräldrar och knyta nya kontakter. Gemensam fikastund.

Barn 7-12 år

Vi pysslar, fikar, bakar, ser film, lyssnar på berättelser ur Bibeln eller spelar biljard. Vi umgås och pratar om vad som känns viktigt i livet, äter mellis och funderar ihop. Det är kostnadsfritt att delta i barnverksamheten.

Körer för barn och unga

Körsång på ett lustfyllt sätt. Svenska kyrkan i Haninges körverksamhet finns tillgänglig för alla åldrar och smaker.

Samtal & stöd

Kyrkans familjerådgivning

Kyrkans familjerådgivning är en plats där ni/du får samtala med en familjerådgivare om det som känns svårt i relationen. Samtalen syftar till att öka förståelsen för att finna vägar till förändring. Vi erbjuder även samtal för enskilda samt för unga 18-26 år.

HANBA-grupper

HANBA är gruppverksamhet för barn och tonåringar som lever i familjer med olika typer av svårigheter så som separation, psykisk ohälsa och/eller missbruksproblematik. Målet med verksamheten är att den som deltar ska få kraft, mod, kunskap och ökad självkänsla.

Alla barn i centrum-träffar

För föräldrar med barn 0-12 år. Syftet med träffarna är att stärka relationen mellan förälder och barn. Främja ditt barns självkänsla, hur föräldrar kan arbeta för att stärka relationerna i familjen och hur konflikter kan förebyggas.

Sorgestödsgrupp för barn

Efter ett dödsfall inom familjen är ingenting sig likt. Då kan det hjälpa att träffa andra som också förlorat en viktig person.

KOMET

Föräldraskapsprogram för dig som ofta hamnar i konflikt med ditt barn eller tonåring.