Barn 0-12 år

Barnverksamheten i Svenska kyrkan i Haninge är uppskattad med grupper för både små och stora barn. Här kan du läsa mer och förhoppningsvis hitta en grupp som passar dig!

Barn 0-5 år

Barn- och föräldragrupper där barnen får utvecklas genom lek, skapande och sång. Du som förälder får möjlighet att träffa andra föräldrar och knyta nya kontakter. Gemensam fikastund.

Barn 7-12 år

Vi pysslar, fikar, bakar, ser film, lyssnar på berättelser ur Bibeln eller spelar biljard. Vi umgås och pratar om vad som känns viktigt i livet, äter mellis och funderar ihop. Det är kostnadsfritt att delta i barnverksamheten.

Mötesplatser för föräldrar och barn

Alla barn i centrum-träffar

För föräldrar med barn 3-12 år. Syftet med träffarna är att stärka relationen mellan förälder och barn. Främja ditt barns självkänsla, hur föräldrar kan arbeta för att stärka relationerna i familjen och hur konflikter kan förebyggas.

Pannkaksgudstjänst

Ta med dig familjen och kom på pannkaksmys i Västerhaninge. Vi träffas några kvällar under vårterminen och äter middag, leker, pysslar och har andakt.

Barn & familj våren 2024

Ladda ner vårens Barn & familj-folder här.

Enastående förälder!

En mötesplats för ensamstående föräldrar att, tillsammans med barnen, umgås, prata, skapa, leka och äta middag ihop.

Gemenskapskväll

Vi äter middag, pyssla och har andakt i Jordbro kyrka.

HANBA-grupper

HANBA är gruppverksamhet för barn och tonåringar som lever i familjer med olika typer av svårigheter så som separation, psykisk ohälsa och/eller missbruksproblematik. Målet med verksamheten är att den som deltar ska få kraft, mod, kunskap och ökad självkänsla.

KOMET

Föräldraskapsprogram för dig som ofta hamnar i konflikt med ditt barn eller tonåring.

Kollo & läger

Familjeläger på Gålö

Är du kanske ensamstående, utmattad eller genomgår en svår period i livet? Lägret riktar sig framförallt till familjer som står inför sociala eller ekonomiska utmaningar. Tillbringa några dagar på ett vandrarhem vackert beläget vid havet.