Dop

Vill du låta döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Det är en fin tradition som går långt tillbaka i historien.

Ett dop i en kyrka. En kvinna och hennes man står bredvid prästen som håller barnet i famnen.

Boka dop - Livets första fest!

Om du vill boka dop och eventuell lokal för dopkalas kan du antingen boka här på webben, besöka oss, ringa eller mejla.

Boka dop i Svenska kyrkan i haninge

Bokningswebben
Klicka här
för att komma till bokningsportalen.

Måndag-fredag kl. 09.00-12.00

haninge.bokning@svenskakyrkan.se

Runstensvägen 14, Handen

Alla kyrkor och kapell inom Svenska kyrkan i Haninge bokas genom samma kontaktuppgifter som ovan.  Varmt välkomna!

En liten pojke hjälper till att hälla vatten i dopfunten. Bakom pojken håller någon en bebis i dopklänning i famnen.

Dop i Svenska kyrkan

Här kan du läsa om dop i Svenska kyrkan. Dopet har ingen åldersgräns.

En psalmbok är uppslagen på Gud som haver barnen kär.

Sånger och psalmer som passar vid dop

Här hittar du ett urval av psalmer, sånger, böner och dikter som är vanliga vid dop.

En vit dopklänning med rosa rosett hänger på en metallgrind i kyrkan.

Låna dopklänning

Det finns möjlighet att låna en dopklänning i kyrkan. Här kan du se våra dopklänningar.

Kyrkor och lokaler

Välkommen att besöka kyrkor och lokaler i Svenska kyrkan i Haninge. Delta i verksamheten, njut av stillheten eller boka en av lokalerna.

Boka dop i Svenska kyrkan i haninge

Bokningswebben
Klicka här
för att komma till bokningsportalen.

Måndag-fredag kl. 09.00-12.00

haninge.bokning@svenskakyrkan.se