Foto: Magnus Aronson

Kyrkor i Haninge

Varmt välkomna till kyrkorna i Haninge. Här pågår full verksamhet med olika mötesplatser, dop, konfirmation, vigsel, begravning, gudstjänster, konserter, barn- och ungdomsverksamhet och mycket mer. Se kalendern för program. Här hittar du information och lite historik om respektive kyrka.

Dalarö kyrka

Välkommen in och träffa oss, delta eller bara känn friden och atmosfären. Dalarö kyrka är en ljus träkyrka som ligger centralt på Dalarö, omgiven av äldre skärgårdsbebyggelse och sommarvillor.

Jordbro kyrka

Välkommen till Jordbro kyrka, en mötesplats och en kraftkälla i vardagen.

Muskö kyrka

I södra skärgården mellan Hårsfjärden den stora fjärden Mysingen, ligger Muskö med sin vackra kyrka. Välkommen till gudstjänst, dop, vigsel, begravning och många fina upplevelser.

Ornö kyrka

Varmt välkomna. Ornö ligger i Stockholms södra skärgård och kallas den gröna ön. Här finner man spår ända från bronsåldern. Ornö kyrka är en vacker träkyrka med spännande historia.

S:t Eskils kyrka

Varmt välkommen. Kyrkan är rum för livet, kärleken och döden. Hela livet ryms. Här finns möjlighet till musik, gudstjänst och massor av verksamhet för alla åldrar. Kom och var med.

Tungelsta kyrka

Välkommen in och delta i gudstjänst, vår fina verksamhet eller bara sitt i tystnad. Tungelsta kyrka ger ett katedralliknade intryck och rosen är ett genomgående tema. Två ovala mandorlafönster ger färg åt kyrkorummet.

Utö kyrka

Välkommen till gudstjänst, dop, vigsel, begravning och många fina upplevelser i den vackra gula kyrkan på Utö. Vid sjön finns en minneslund, vackert belägen där man kan sitta i lugn och ro och se ut över havet.

Vendelsö kyrka

Vendelsö kyrka - öppen och vardagsnära mitt i Vendelsö. En mötesplats i vardag och helg, för stora och små, för andakt och stillhet, för glädje och skratt, till gudstjänst och lek, för samtal och sång och så mycket mer.

Västerhaninge kyrka

Varmt välkommen på mässa, samtal, träffar, konserter och mycket annat i en vacker kyrka med rik historia. Innanför muren växer en trädkrans från 1889 av stora lindar.

Österhaninge kyrka

Österhaninge kyrka med sin fina atmosfär och sitt karaktäristiska lutande torn är en omtyckt förrättningskyrka i livets alla skiften: dop, konfirmation, vigsel och begravning. Varmt välkomna.

Kryckan Vallakyrkan

Kryckan är en öppen mötesplats för människor i hemlöshet, missbruk eller annan utsatthet.

Häringe kapell

Häringe kapell var från början ett skogsvaktarboställe. År 1929 lät dåvarande godsägaren bygga om det gamla stenhuset till ett vacker litet kapell som nu ligger två kilometer norr om Häringe slott.

Västerhaninge kapell

Västerhaninge kapell invigdes 1958. År 1992 fick hela kapellet en ansiktslyftning, kapellet blev en lillkyrka och är nu möjlig att använda till alla slags förrättningar.