Foto: Catharina Fredrikson

Västerhaninge kyrka

Varmt välkommen på mässa, samtal, träffar, konserter och mycket annat i en vacker kyrka med rik historia. Innanför muren växer en trädkrans från 1889 av stora lindar.

Stulna parkbänkar - april 2023

Kyrkogården i Västerhaninge har utsatts för vandalisering och stöld av våra klassiska gjutjärnsbänkar. Under det senaste 1,5 året är det ett tiotal parkbänkar som stulits. Senast under påskhelgen. Bänkarna var fastgjutna i marken och har sågats av. Händelsen är polisanmäld.

Vi kommer att ersätta en del av de stulna bänkarna men på grund av höga kostnader så har vi inte möjlighet att ersatta alla i år, tyvärr.

Vid frågor är du välkommen att kontakta
Kyrkogårdsförvaltningen, tel.nr: 08-555 670 30.

Kontakta Västerhaninge kyrka

Dop, begravning, vigsel, barnverksamhet, musik och mycket mycket mer. Varmt välkommen till Västerhaninge kyrka.

Om Västerhaninge kyrka

Blixten slog ner i kyrkspiran 1831 och de äldsta delarna i Västerhaninge kyrka är från 1200-talet. Här finns spännande historik, vackra detaljer och levande verksamhet. Varmt välkommen in i värmen.