Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Välkommen att bli konfirmand i Haninge!

Anmälan till konfirmation är öppen till den 25 februari 2024.

Kontakt: haninge.konfirmation@svenskakyrkan.se

Alternativ för konfirmation 2024

Köpenhamn

Följ med till Danmark på höstlovet! Vi utforskar Köpenhamn, vem du är och vad du tror på. Du kommer att lära känna dig själv bättre och förhoppningsvis träffa nya vänner.

Segling

Seglingsäventyr i Stockholms skärgård. Lär dig navigera, hissa segel med mera, under kunnigt ledarskap.

Krakow: gymnasiekonfirmation

Går du på gymnasiet och vill konfirmeras? Följ med till Krakow, Polen och besök Auschwitz-Birkenau. Vi kan lova dig att du inte bara får en större förståelse över de fruktansvärda händelser som utspelat sig i historien, utan också över dig själv.

Funkiskonfa

Alla ska känna sig välkomna precis som de är. Hör av dig till oss om du vill veta mer.

Tro, hopp & kärlek

Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras. Under konfirmandtiden får du chans att lära känna dig själv och andra bättre.

Genom samtal, övningar och kreativt skapande utforskar vi teman som tro, kärlek och annat viktigt i livet. Syftet är att uppleva nya saker, träffa nya vänner och samtidigt undersöka kyrkan och kristen tro.

Under konfatiden kommer du att möta präster, diakoner, församlingspedagoger och ungdomsledare.

Alla är vi olika

Svenska kyrkan i Haninge erbjuder flera olika konfa-alternativ med helgläger, träffar hemma i Haninge och resor med olika teman. Vi hoppas att du hittar något som du gillar och vill vara med på!
Alla är vi olika och har olika förutsättningar. Kanske vill du konfirmeras i en mindre grupp eller behöver stöd på annat sätt? Hör av dig med dina önskemål och tankar. Vår ambition är att konfirmation ska vara för alla!

Vem får konfirmeras?
Troende, tvivlare, tyckare, nyfiken? Du är välkommen att anmäla dig till konfirmation, även om du inte tillhör Svenska kyrkan eller om du inte är döpt.

Varför konfirmeras?
Svenska kyrkan i Haninge vill ge dig utrymme och tid att tillsammans med andra ungdomar, ungdomsledare och vuxna prata om livets alla stora frågor.

Vi tror inte att det finns färdiga svar, men vi tror att Gud har med våra liv att göra. Som konfirmand får du under en tid umgås med mänsklighetens äldsta frågor och vi vill ge dig en chans att ta reda på vad den kristna tron handlar om.

Fler alternativ hittar du på stora sidan: svenskakyrkan.se.

Om konfirmation
Konfirmation för dig som är teckenspråkig
Konfirmeras som vuxen
Vanliga frågor om konfirmation