Onsala kyrka med omnejd

Onsala församling

Grisar på Noas ark

Öppen gård på Noas Ark

Kom och träffa gårdens djur och njut av trädgården på Noas Ark. Lördag 23 mars kl 10-14.

Färgglada påskägg i en skål med gul bakgrund

Musikalen "Det största påskägget"

I påskmusikalen får vi höra om Jesus sista dagar. Det är en kraftfull, känslosam och stundtals lite otäck men fantastisk berättelse. Körerna Voices och Soul Children framför musikalen "Det största påskägget" i familjegudstjänsten på palmsöndagen 24 mars kl 16 i Onsala kyrka. Efter gudstjänsten bjuds det på mat i församlingshemmet. Varmt välkommen!

Färgglatt pysselmaterial som papper, garn och pärlor på gul bakgrund.

Kreativ verkstad

Vill du vara med och pyssla? Välkommen till Kreativ verkstad i församlingshemmets café tisdag 23 januari, 20 februari och 19 mars kl 15.30–17.30. Det bjuds på fika. Mer info: Josefin Brander tel 0707–80 02 51 och Karin Piläng tel 0706–12 57 05.

Påskliljor och Jesus på korset

Påsk i Onsala kyrka

Välkommen att fira påsk i Onsala kyrka. Vi firar många olika gudstjänster med både stillhet och mycket musik under helgdagarna.

Pilgrimsstav, hatt och känga

Emmausvandring på Annandag påsk

Välkommen att vandra med på en pilgrimsvandring utifrån Emmaus-berättelsen, ca 6 km. Vi samlas vid Onsala kyrka kl 12 måndag 1 april. Ta med egen matsäck. Vi är tillbaka vid kyrkan så att man kan vara med på Emmausmässan kl 16.00. Elisabeth Karlsson leder pilgrimsvandringen.

En korg med kanelbullar.

Jobba på Noas Ark i sommar

Vi söker två ungdomar som vill jobba i Noas Arks café i sommar.

Ljus på altare

Stilla mässa

En tisdag i månaden firar vi en stilla mässa i Onsala kyrka. Välkommen 9 april kl 19.

Sara Eklind, pastor i Pingstkyrkan Kungsbacka

Kyrksöndag

Under våren dyker vi några söndagar djupare ner i den kristna tron på temat lärjunge. Söndag 21 april får vi besök av Sara Eklind, pastor i Kungsbacka som delar med sig av tankar och tro i högmässan och på kyrkkaffet.

Uppdukat frukostbord med bröd, kaffekanna, marmelad  mm

Frukost på Noas Ark

Välkommen att vandra på en Biblisk stig tillsammans med Louise Hedelius och Marianne Pleijel. Först frukost och sedan en promenad i Noas arks trädgård. Lördag 18 maj kl 9. Anmälan till marianne.pleijel@svenskakyrkan.se

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva
Man med en sopborste i handen klappar killing på Onsala församlings djurgård Noas Ark.

Onsdagsklubben på Noas Ark

Noas Ark är hela församlingens gård. På onsdagar kl 10-12 är ungdomar och vuxna varmt välkomna att hjälpa till på gården och hitta nya vänner över en kopp kaffe.

Sex personer promenerar på en väg.

Promenadgrupp

Välkommen att följa med på härliga promenader. Tisdagar kl 13.30-14.30. Samling vid församlingshemmet. Det bjuds på kaffe och chokladbit efter promenaden.

En kvinna sitter på en bönepall på en kyrkas golv, med knäppta händer och slutna ögon.

Kristen djupmeditation

Kristen djupmeditation är som en ordlös bön. Vi träffas i församlingshemmet varannan torsdag kl 17-18. Varmt välkommen!

Kaffekopp och kakor

Måndagscafé

Välkommen till församlingshemmet för en stunds gemenskap, fika och goda samtal. Terminens program hittar du här.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Dataskyddsombud för Onsala församling

Har du frågor angående personuppgiftsincidenten som skedde i samband med att Svenska kyrkan utsattes för ett cyberangrepp är du välkommen att kontakta Onsala församlings dataskyddsombud: Erika Malmberg, inTechrity, tel: 072-549 64 34, e-post: dataskyddsombud@intechrity.se

Vattnet på gamla kyrkogården stängs av under vintern fr.o.m. 6 november.

Kyrkan är öppen

Onsala kyrka är öppen alla dagar för ljuständning och bön. I pergolan på kyrkogården bjuds det på kaffe. Välkommen!

Banner med ordet Maträddare och en kniv, gaffel och sked bakom

Mathjälpen

Tillsammans med Hemköp samordnar Onsala församling matutdelning till hushåll och enskilda som befinner sig i en ekonomiskt utsatt situation. Har du eller en bekant svårt att få ekonomin att gå ihop? Kontakta diakonerna Karin Piläng, tel 0706-12 57 05 eller Josefin Brander, tel 0707-80 02 51 för mer information.

Flygande duva med blå himmel

Ljuständning och samtal

Vi är många som tänker på och starkt berörs av allt som händer i vår omvärld. Välkommen in i Onsala kyrka om du vill tända ett ljus, sitta ner en stund eller be en bön. Du kan också kontakta prästerna och diakonerna om du vill prata med någon.

Personuppgiftsbehandling - GDPR

Din personliga integritet är viktig för oss i Svenska kyrkan. Läs hur Onsala församling behandlar dina personuppgifter.