Till innehållet Till undermeny
Onsala kyrka med omnejd

Onsala församling

Fri som en fågel i vinden

Musikgudstjänst med Kyrkokören och Kungälvs kyrkas kammarkör. De sjunger sånger av Egil Hovland och Georg Riedel. Lördag 26 oktober kl 19 i Onsala kyrka. Välkommen.

Alla helgons dag

Det är allhelgonatid. Tankarna går till dem som gått bort och som vi saknar. Caféet i församlingshemmet håller öppet på fredag och lördag i vecka 44 och lördag 2 november är det minnesgudstjänst kl 17 i Onsala kyrka.

Hur bygger vi ett psykologiskt immunförsvar hos våra tonåringar?

En föreläsning om tonårshjärnan och hur vi kan nå de unga. Med föreläsaren Mia Börjesson. Tisdag 5 november kl 18.30-21 i Onsala församlingshem.

Bibelstudie i Jonas bok

Under fyra söndagskvällar är du välkommen att fördjupa dig i Jonas bok. Onsalas fyra präster guidar oss vid var sitt tillfälle.

Onsdagslunch

Goda smaker och härlig gemenskap. Välkommen till onsdagslunch i församlingshemmet onsdag 30 oktober kl 12. Kostnad 45 kr.

Ny projektkör - Julsånger

Vill du vara med i höstens projektkör? Vi övar julsånger inför musikgudstjänsten "Vi sjunger in julen".

Kreativ verkstad

Vill du vara med och pyssla? Välkommen till Kreativ verkstad i församlingshemmets café tisdag 1 oktober, 5 november och 3 december kl 15.30–17.30.

Kyrksöndag

Under hösten dyker vi några söndagar djupare ner i den kristna tron på temat lärjunge. Söndag 17 november får vi besök av Fredrik Borglin, präst i Istorps pastorat, som delar med sig av tro och tankar i högmässan och på kyrkkaffet.

Stilla mässa

En tisdag i månaden firar vi en stilla mässa i Onsala kyrka. Välkommen 5 november kl 19.

Kristen djupmeditation

Kristen djupmeditation är som en ordlös bön. Vi träffas i församlingshemmet varannan torsdag kl 17-18. Varmt välkommen!

Ut och njut

Följ med ut i skog och mark för att helt kravlöst få njuta av naturen. För dig mellan 18 och 65 år. Tisdagar kl 13–15 från Noas ark. Anmälan till karin.pilang@svenskakyrkan.se

Promenadgrupp

Välkommen att följa med på härliga promenader. Tisdagar kl 13.30-14.30. Samling vid församlingshemmet. Det bjuds på kaffe och chokladbit efter promenaden.

Måndagscafé

Välkommen till församlingshemmet för en stunds gemenskap, fika och goda samtal. Terminens program hittar du här.

Kyrkan är öppen

Onsala kyrka är öppen alla dagar för ljuständning och bön. I pergolan på kyrkogården bjuds det på kaffe. Välkommen!

Mathjälpen

Har du eller en bekant svårt att få ekonomin att gå ihop? Tillsammans med Hemköp samordnar Onsala församling matutdelning.

Ljuständning och samtal

Vi är många som tänker på och starkt berörs av allt som händer i vår omvärld. Välkommen in i Onsala kyrka om du vill tända ett ljus, sitta ner en stund eller be en bön. Du kan också kontakta prästerna och diakonerna om du vill prata med någon.